KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

F1 Grand Prix of Las Vegas - Previews

Po track walku w Las Vegas: Pochwała i obawy

 

Już za kilkadziesiąt godzin przekonamy się, jak w praktyce sprawdza się tor uliczny Las Vegas. Kierowcy są już po jego obchodzie.

Układ toru w Las Vegas nie należy do typowych, ale jednocześnie wydaje się mało skomplikowany. Może jednak stanowić problem i wyzwanie dla bolidów, opon i kierowców.

Swoimi wrażeniami po track walku podzielił się Karun Chandhok, były kierowca i dziennikarz Sky Sports.

“Muszę powiedzieć, że wykonali kawał dobrej roboty. Asfalt wygląda bardzo dobrze, myślę, że ma dużą przyczepność. Biorąc pod uwagę temperatury, trochę obawiałem się o poziom przyczepności, ale myślę, że asfalt może być dość przyczepny” – mówi Karun Chandhok.

 

“To był niesamowity spacer po torze. Wszystko zostało dobrze wykonane na czas, nie ma paniki na ostatnią chwilę więc jest to imponujące i nie mogę doczekać się samochodów na torze” – dodaje Chandhok.

Były kierowca F1 mówi, że przybywanie na nowy tor jest zawsze ekscytujące.

“Jest wiele niewiadomych. Nie wiemy na przykład, jaka będzie nawierzchnia, jakie będą krawężniki. Tu jednak najważniejsza będzie temperatura. W trakcie dnia, jak na każdej pustyni, będzie około 20 stopni w dzień, ale w nocy będzie 7-8 stopni i to będzie miało ogromny wpływ” – mówi Chandhok.

Zwraca on też uwagę, że układ toru nie pomaga w utrzymaniu temperatury w oponach czy hamowaniach.

 

“Ze względu na szerokie, długie proste na tym torze, kierowcy będą jechać prawie tak szybko, jak na Monzy. Jest tu sekcja 1,9 km, którą przejeżdża się na pełnej prędkości. Będą tam osiągać 350 km/h a to oznacza dużo chłodnego powietrza wpadającego do hamulców. W Baku, przy podobnej prostej, temperatura opon spada o 30 stopni” – mówi Chandhok.

Przewiduje on, że takie warunki będą potencjalnie problematyczne i mogą powodować przerywanie sesji treningowych i kwalifikacji.

“Mając to na uwadze, że tu dodatkowo będzie 30 stopni temperatury powietrza mniej, spadek temperatury opon będzie ogromny. Kiedy kierowcy znajdą się na końcu prostej i nacisną hamulec to schłodzone hamulce i chłodne opony będą stanowić duże wyzwanie” – dodaje Chandhok.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi