Już za kilkadziesiąt godzin przekonamy się, jak w praktyce sprawdza się tor uliczny Las Vegas. Kierowcy są już po jego obchodzie.
Układ toru w Las Vegas nie należy do typowych, ale jednocześnie wydaje się mało skomplikowany. Może jednak stanowić problem i wyzwanie dla bolidów, opon i kierowców.
Swoimi wrażeniami po track walku podzielił się Karun Chandhok, były kierowca i dziennikarz Sky Sports.
“Muszę powiedzieć, że wykonali kawał dobrej roboty. Asfalt wygląda bardzo dobrze, myślę, że ma dużą przyczepność. Biorąc pod uwagę temperatury, trochę obawiałem się o poziom przyczepności, ale myślę, że asfalt może być dość przyczepny” – mówi Karun Chandhok.
“To był niesamowity spacer po torze. Wszystko zostało dobrze wykonane na czas, nie ma paniki na ostatnią chwilę więc jest to imponujące i nie mogę doczekać się samochodów na torze” – dodaje Chandhok.
Były kierowca F1 mówi, że przybywanie na nowy tor jest zawsze ekscytujące.
“Jest wiele niewiadomych. Nie wiemy na przykład, jaka będzie nawierzchnia, jakie będą krawężniki. Tu jednak najważniejsza będzie temperatura. W trakcie dnia, jak na każdej pustyni, będzie około 20 stopni w dzień, ale w nocy będzie 7-8 stopni i to będzie miało ogromny wpływ” – mówi Chandhok.
Zwraca on też uwagę, że układ toru nie pomaga w utrzymaniu temperatury w oponach czy hamowaniach.
“Ze względu na szerokie, długie proste na tym torze, kierowcy będą jechać prawie tak szybko, jak na Monzy. Jest tu sekcja 1,9 km, którą przejeżdża się na pełnej prędkości. Będą tam osiągać 350 km/h a to oznacza dużo chłodnego powietrza wpadającego do hamulców. W Baku, przy podobnej prostej, temperatura opon spada o 30 stopni” – mówi Chandhok.
Przewiduje on, że takie warunki będą potencjalnie problematyczne i mogą powodować przerywanie sesji treningowych i kwalifikacji.
“Mając to na uwadze, że tu dodatkowo będzie 30 stopni temperatury powietrza mniej, spadek temperatury opon będzie ogromny. Kiedy kierowcy znajdą się na końcu prostej i nacisną hamulec to schłodzone hamulce i chłodne opony będą stanowić duże wyzwanie” – dodaje Chandhok.