KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Maciej Dziubiński, Przemyslaw Lowkiewicz, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Stalowy Jaro, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Izabela Ch, Tomasz Ignaczak, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Tomasz Drążek, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Stefan P, Esox33, fajawodna, Manulski, M, Szonapoul, PAT Yellowbear, mbiela, King, tomek90, jacek79100, A, Kuba Wiśniewski
Max Verstappen, Red Bull Racing RB19, leads the field at the start of the race

Ogromne pieniądze dla zespołów, ale niektórzy też sporo zapłacą

 

Poznaliśmy końcowe pozycje poszczególnych zespołów w klasyfikacji konstruktorów, wiemy też, ile ostatecznie punktów zdobyły. Możemy więc porozmawiać o finansach.

Wpisowe

 

Wpisowe na nowy sezon w Formule 1 składa się z kwoty bazowej oraz kwoty za punkt zdobyty w poprzednim sezonie.

Przed sezonem 2024 obie te kwoty zostały podniesione ze względu na inflację. Kwota bazowa urosła o 6,5% – z $617 687 do $657 837.

Za każdy zdobyty punkt mistrz świata będzie musiał płacić $7893 zamiast $7411 a pozostałe ekipy $6575 zamiast $6174.

 

Po przeliczeniu wszystkiego wychodzi na to, że Haas – ostatnia ekipa tego sezonu – będzie musiała zapłacić $736 737 a mistrzowie – Red Bull – aż $7 445 817. To też ponad dwa razy więcej niż drugi w mistrzostwach Mercedes.

To wynik rekordowej zdobyczy punktowej ekipy z Milton Keynes, która uzbierała aż 860 punktów. Tak przedstawiają się kwoty wpisowego na nowy sezon:
1. Red Bull: $7 445 817 (860 punktów)
2. Mercedes: $3 347 012 (409 punktów)
3. Ferrari: $3 327 287 (406 punktów)
4. McLaren: $2 643 487 (302 punkty)
5. Aston Martin: $2 498 837 (280 punktów)
6. Alpine: $1 446 837 (120 punktów)
7. Williams: $841 937 (28 punktów)
8. AlphaTauri: $822 212 (25 punktów)
9. Alfa Romeo: $763 037 (16 punktów)
10. Haas: $736 737 (12 punktów)

Nagrody

 

Jeszcze ważniejszą sprawą jest podział wpływów z praw komercyjnych. To właśnie na nim zespoły zarabiają na sporą część swoich budżetów. Do ekip trafia około 45% wszystkich wpływów, które w tym sezonie będą około 10% wyższe niż w 2022.

 

Jak podaje Autosport, do podziału jest kwota około $1,25 mln. 5% z tej kwoty trafia do Ferrari jako zasłużonej ekipy, uczestniczącej w mistrzostwach od początku istnienia.

Autosport wylicza następujące kwoty dla zespołów:
1. Red Bull $140 mln
2. Mercedes $131 mln
3. Ferrari $187 mln
4. McLaren $113 mln
5. Aston Martin $104 mln
6. Alpine $95 mln
7. Williams $87 mln
8. AlphaTauri $78 mln
9. Alfa Romeo $69 mln
10. Haas $60 mln

Limit budżetowy w przyszłym roku będzie wynosił $135 mln (nie obejmuje jednak pensji 3 najważniejszych ekipy i kilku innych kosztów).

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Miami

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 2 maja:
godz. 18:30 – Trening
godz. 22:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 3 maja:
godz. 18:00 – Sprint
godz. 22:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 4 maja:
godz. 22:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Spa

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi