KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
2023 Abu Dhabi Grand Prix, Thursday - Steve Etherington

Mercedes zmienia „każdy element” w przyszłorocznym samochodzie

 

Mercedes twierdzi, że w przyszłym roku zmieni prawie „każdy element” swojego samochodu Formuły 1, chcąc wrócić do wygrywania wyścigów.

Zespół z Brackley sezon 2023 zakończył na 2. miejscu w klasyfikacji konstruktorów. Teoretycznie jest to dobre osiągnięcie, jednak Lewis Hamilton i George Russell nie wygrali żadnego wyścigu.

Mercedes na przestrzeni roku podjął decyzję o zmianie koncepcji i podążał śladami Red Bulla w kwestiach aerodynamicznych, tzw. „zero sidepod”. Teraz trwają prace nad nowymi rozwiązaniami.

„Zmieniamy koncepcję” – powiedział Toto Wolff. „Całkowicie odchodzimy od tego, jak rozłożyliśmy podwozie, rozkład masy, przepływ powietrza”.

„Mam na myśli, dosłownie, prawie każdy element podlega zmianom, ponieważ tylko robiąc to, myślę, że mamy szansę”.

 

„Możemy też popełnić błąd. Zatem pomiędzy nieosiągnięciem tego, czego oczekujemy, nadrobieniem zaległości i zrobieniem dużego kroku, a rywalizacją w czołówce, wszystko jest możliwe”.

Zapytany, czy panuje optymizm czy sceptycyzm co do tego, że nowy projekt samochodu wystarczy, aby Mercedes wrócił na czoło, Wolff powiedział: „Nigdy w życiu nie byłem w niczym optymistą”.

„Może to zabrzmieć trochę żałośnie, ale nauczyło mnie to zarządzać moimi oczekiwaniami i po prostu naciskać mocniej. Ponieważ uważam, że nigdy nie jest wystarczająco dobrze. Dlatego siedzę tutaj ze słodko-gorzkim uczuciem. Wygraliśmy P2 [w mistrzostwach konstruktorów], ale straciliśmy P1”.

„Myślę, że musimy wziąć to na klatę, zachować pokorę i uznać to za dobry dzień. Niemniej jednak przed nami Mount Everest, na który musimy się wspiąć, aby dogonić Red Bulla” – odpowiada Wolff na pytanie, czy zakończenie roku na drugim miejscu jest czymś, co można świętować.

 

„Nie mam wątpliwości, że McLaren będzie w przyszłym roku w ścisłej czołówce, może Aston Martin, a może inni”.

Pomimo iż jest to tylko drugie miejsce w klasyfikacji konstruktorów, zdaniem Toto Wolffa jest to świetny impuls do dalszego działania.

Jakub Andrusiewicz

Źródło: motorsport.com
fot. Mercedes F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi