KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras
blank
F1 Grand Prix of Abu Dhabi

„Letnia kolonoskopia” – Horner o karze dla Red Bulla i kontrolach FIA

 

Szef Red Bulla, Christian Horner mówi, że pełne skutki kary nałożonej na jego zespół przez FIA za przekroczenie limitów toru jeszcze nie są widoczne.

Pod koniec ubiegłego roku Red Bull został uznany winnym przekroczenia limitów budżetowych w sezonie 2021 o 1,8 mln funtów. FIA nałożyła na mistrzów świata karę 7 milionów dolarów oraz odebrania 10% czasu na rozwój w tunelu aerodynamicznym i symulatorze Obliczeniowej Mechaniki Płynów (CFD).

Red Bull, z racji pozycji zajmowanej w klasyfikacji generalnej konstruktorów, i tak ma najmniej czasu na rozwój aerodynamiczny. Nie wygląda jednak na to, by póki co ta kara mocno wpływała na osiągi Red Bulla, który absolutnie dominuje w sezonie 2023 i nie wygrał tylko jednego wyścigu w tym sezonie – GP Singapuru.

Według Christiana Hornera, pełne skutki kar nałożonych przez FIA dopiero zaczną być widoczne.

 

„Z pewnością nie widzicie jeszcze pełnego wpływu kar ponieważ został on przykryty ilością rozwoju, jaki byliśmy w stanie wykonać w tym roku. Na szczęście zaczęliśmy sezon z bardzo mocnym samochodem i byliśmy w stanie wykorzystać czas rozwojowy z początku roku na przygotowanie przyszłorocznego samochodu. To bardzo ważne” – mówi Christian Horner, szef Red Bulla.

Wiemy już, że w sezonie 2022 żadna z ekip nie złamała dyscypliny finansowej, a FIA przeprowadzała bardzo wnikliwe kontrole w zespołach.

„Proces badania wykorzystania budżetu się rozwija. To bardzo kompleksowy zestaw regulacji, które ewoluują, a stopień dokładności był fenomenalny. FIA podeszła do tego w sposób bardzo rygorystyczny. To było jak pełna kolonoskopia przez całe lato”.

W czerwcu FIA wprowadziła dodatkową dyrektywę dotyczącą limitów wydatków, która uściśla zasady wykorzystywania wiedzy i danych zdobytych podczas projektów niezwiązanych z Formułą 1. Miało to ukrócić praktyki związane z testowaniem rozwiązań na potrzeby Formuły 1, ale w projektach niezwiązanych bezpośrednio z nią.

Źródło: racefans.net

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi