KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
wrt kubicaaa

Kubica potwierdza rozmowy z JOTĄ. „Lepsza” opcja nie wypaliła

 

Przed ostatnią rundą Długodystansowych Mistrzostw Świata pojawiła nowa rozmowa z Robertem Kubicą, który przyznaje, że jedną z opcji na jego starty w 2024 roku jest prywatne Porsche.

Wiemy, że Robert Kubica chce przenieść się w przyszłym sezonie do kategorii HyperCar. Jeszcze niedawno mówił, że ma dwie opcje i pomiędzy nimi dokonuje wyboru. Teraz dowiedzieliśmy się więcej o tych opacjach, a przynajmniej jednej.

„Nie jest sekretem, że jestem w kontakcie z JOTĄ i nie stanowi tajemnicy to, że jest to jedna z moich opcji od dłuższego czasu” – mówi Robert w rozmowie z sportscar365.

Po odejściu Antonio Felixa da Costy, w składzie ekipy jest minimum jedno wolne miejsce.

 

„W grudniu skończę 39 lat, a WEC stanie się jeszcze bardziej konkurencyjne w przyszłym roku. Kategoria Hypercar będzie bardzo wymagająca dla prywatnych zespołów, które miałyby rywalizować z fabrykami. Myślę, że JOTA ma wszystkie składniki by odnosić sukces, choć nigdy tam nie jeździłem” – mówi Robert.

„Mam do nich duży szacunek, ścigałem się przeciwko nim. To prywatny zespół, ale działa w bardzo dobry sposób” – dodaje Kubica.

Kubica przyznaje, że JOTA nie była jego pierwszym wyborem, sugerując, że wcześniej szukał miejsca gdzie indziej.

„Było kilka opcji, z którymi prowadziłem rozmowy. Jeżeli mam być szczery, miałem swoją preferowaną opcję i myślałem, że już dwno temu dobijemy targu. Niestety tak się nie stało więc staram się znaleźć najlepsze możliwe miejsce dla siebie, jak zawsze. Mam nadzieję, że podejmę dobrą decyzję” – mówi Robert.

 

Robert był łączony z rolą w BMW, jednak przyznał, że to nie o nią chodziło.

„Były pewne wstępne rozmowy z BMW, ale myślę, że nie jest to moje przeznaczenie” – odpowiada.

Niedawno Robert przyznawał, że nie jest wykluczone, że będzie jeździł nie tylko w WEC. W rozmowie ze sportscar365 Kubica przyznaje, że zostawia sobie otwarte drzwi do startu w wybranych wyścigach, na przykład 24h Daytony.

„Skupiam się na WEC, tu widzę moją przyszłość i to mój priorytet. IMSA to bardzo konkurencyjne mistrzostwa i trzeba być tam by stać się kierowcą, ale były pewne rozmowy o moim udziale w Daytonie – aucie LMDh. Najpierw jednak muszę załatwić moją jazdę w WEC, a potem zobaczymy” – mówi Robert.

Źródło: sportscar365.com
fot. WRT

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi