KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Ignaczak, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Pawel Licznerski, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Ilona Bykowska, Grzegorz Pliś, Marcin Bogutyn, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, Tadek B., Łukasz W, Izabela Ch, Kamil G., Michu, piobob, skorseze, Xandi, PukvPuk, Kryss, Arczi15UK, BaRu, Bartlomiej, _3121_, Wilkor, Artur, Bohun, DrajwerBłyskawica, Igor, JohnyBravo, kejkejovsky, Kusiu, LucasXaAaR, miches93, nesQu1ck, Piotor, Teoria, tomao, ttt, adamski, Kuba, Maciek P, Mateusz, DeaconFrost1984, Mac mac, pawel_k, The_Jester, TomekB, archetype, Ceza D, Janusz, kubicki_KING, magberg, Mizio, Tomek81, Zielony, Andrzej Sosnowski, Kubbzzz, helsing, Alicjush, AG, DeaconFrost, em_en, gravelowebeskidy.pl, Maciek i Nata, Mariogds, miskofon, Pawel B, RafalM, Rafik_lom, szypki jak kubika, TOMASZ WITEK .COM, Tsopni, aroone, Quelxes, ZeniPL, Gnusma, DRW, Bueno, Daro Daro, Fallen, Jacobson4, Jan Kmiecik, Kayio, Krystian, Kurvinox GT, Maciej Borkowski, Maciek, majlet, Marcin, Mateusz111, Miauki, Moderator Szefa, Mr Sheepo, Pioetrek, rado, UniRacers, uv_crocodile, WawaSND, WojtekP, Czarny, DawidT, Dominik T, flyer, Pussykiller69, Ronde_di_Andora_ty_k_o!!!, Gunner_PL, kubikalc, luk bla, Dadacki, ArenaSochi, miras7x

Harmonogram

mistrzowie WRT 8h Bahrajn

Kubica o problemie z pasami. WRT zamyka rozdział

 

Duże zadowolenie biło z wypowiedzi ekipy WRT po dublecie w 8h Bahrajnu WEC i zapewnieniu sobie mistrzostwa LMP2. Jak podsumowali rywalizację w Bahrajnie?

Szczęśliwy był Vincent Vosse, którego zespół dominował w trzech ostatnich latach w LMP2.

„To najszczęśliwszy koniec naszego programu LMP2, jaki mogliśmy sobie wymyślić. Jesteśmy mistrzami WEC po raz drugi, a tu w Bahrajnie wygrywamy po raz czwarty w czwartym wyścigu. Jestem rozczarowany z powodu tego, co wydarzyło się z samochodem #31, ale to część wyścigów. Najważniejszy jest rezultat zespołu, a nim jest dublet. Jestem bardzo zadowolony z całego zespołu, który udowodnił, że bardzo dobrze funkcjonuje. Chcę również podziękować Orece za dostarczenie świetnego samochodu. Dla nas ten rozdział się zamyka i teraz skupiamy się na nowych wyzwaniach” – powiedział Vincent Vosse, szef ekipy.

W podsumowaniu wyścigu w wykonaniu WRT znalazły się też wypowiedzi kierowców.

 

„Szczerze mówiąc, ten wyścig był szalony. Nie byłem zbyt chętny do jechania jako pierwszy bo zakręt w Bahrajnie jest bardzo ciasny i było pewne, że coś się w nim wydarzy. Wystartowałem jednak, ale opatrzność nad nami czuwała i nasi bezpośredni rywale byli zamieszani w incydenty. Od tego momentu zarządzaliśmy tym wyścigiem. Szkoda, że nasza siostrzana ekipa miała problem, ale takie rzeczy się zdarzają. To był dla nas magiczny sezon – sześć podiów z rzędu w tym trzy zwycięstwa. To był przywilej pracować z zespołem, z Louisem i Robertem. To piękny sposób na pożegnanie” – powiedział Rui Andrade.

„Mieliśmy trudny tydzień i nie wiedzieliśmy, czego oczekiwać po wyścigu. Wygrana jest więc znakomitym wynikiem. Mieliśmy konserwatywną strategię, próbowaliśmy zarządzać oponami, oszczędzać paliwo i dokonywać właściwych wyborów. Podczas moich stintów próbowałem zmniejszyć stratę do siostrzanego auta i ostatecznie wygraliśmy, choć szkoda mi ich ponieważ bardziej zasłużyli na zwycięstwo niż my” – dodał Louis Deletraz.

„Wiedzieliśmy, że WRT zawsze było tu mocne, ale nie mieliśmy łatwego startu sezonu, brakowało nam tempa. Dokonaliśmy pewnych zmian po 3. treningu, które się opłaciły. Pokazaliśmy też jakość pracy jako zespół, nie tylko na torze. Byliśmy dobrzy w wyścigu, udało nam się zająć dwa pierwsze miejsca i po raz czwarty wygrać w Bahrajnie. To pokazuje, jak imponujące było WRT w LMP2” – powiedział Robert Kubica.

W rozmowie z Cezarym Gutowskim polski kierowca zdradził nieco więcej na temat tego wyścigu.

 

„Na pewno nie dało się tego zrobić w lepszym stylu. Początek weekendu nie był dla nas udany, ale udało się wszystko wyprostować na wyścig. Cały pakiet zaczął lepiej działać, od razu poszliśmy w inną strategię niż inni – tak ustawialiśmy auto i to się opłaciło. To pokazuje jakoś pracy, jaką wykonaliśmy” – powiedział Kubica w rozmowie zamieszczonej tutaj.

Nie tylko w samochodzie nr 31 był problem podczas pit-stopu.

„Szkoda siostrzanej ekipy, która miała problem podczas ostatniego pit-stopu. My też mieliśmy problem ze mną, był problem z pasami, straciliśmy tam 9 sekund” – wyjaśnił Kubica.

Czy Polak będzie teraz świętował?

 

„Jutro mamy galę mistrzostw. Dziś już jest późno, ja już jestem za stary na tak duże świętowanie. Zespół jutro testuje więc pewnie będzie to przesunięte o 24 godziny” – odparł.

Czy Robert teraz udaje się na odpoczynek?

„Na razie będę miał chwilowe wakacje, ale myślę, że coś pojeżdżę jeszcze” – powiedział Kubica.

Jak pisał Autosport, Robert Kubica miał wziąć udział w testach WEC w Bahrajnie, które relacjonuję tutaj.

fot. WRT

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi