KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
large-2023 Las Vegas Grand Prix - Thursday (3)

Kibice wyproszeni z trybun. Kierowcy stają w ich obronie

 

Najpierw płacili krocie za najtańsze bilety, potem obejrzeli 8 minut jazdy w pierwszym treningu, czekali 6 godzin na drugi i ostatecznie zostali wyproszeni z trybun.

Kibice F1 w Las Vegas nie mają łatwo. Średnia cena biletów wynosiła blisko $1700, a na najtańsze 3-dniowe wejściówki trzeba było wydać około $800.

Po szybkim zakończeniu pierwszego treningu, najbardziej wytrwali fani czekali na rozpoczęcie drugiego – a było już grubo po północy. Wówczas pojawiła się informacja, że o godz. 1:30 – godzinę przed ostatecznym startem 2. sesji treningowej – trybuny zostaną zamknięte.

„Nie ma dla nas wyższego priorytetu podczas wyścigów Formuły 1 niż bezpieczeństwo i ochrona kierowców, fanów i obsługi. Po incydencie z pokrywą kanalizacyjną, Grand Prix Las Vegas, F1 i FIA zdecydowały powziąć dodatkowe względy bezpieczeństwa by zapewnić zgodność toru przed wznowieniem ścigania. Te dodatkowe zabiegi wymagały wielu godzin by zostać ukończone, co doprowadziło do znaczącego opóźnienia harmonogramu” – można było przeczytać w oświadczeniu.

 

„Biorąc pod uwagę późne godziny i obawy logistyczne dotyczące bezpiecznego przemieszczania się fanów i pracowników toru, Las Vegas Grand Prix podjęło trudną decyzję o zamknięciu stref dla fanów przed rozpoczęciem drugiego treningu” – głosił komunikat.

Przede wszystkim chodziło o brak ochrony na torze. Pracownicy przekroczyliby maksymalny czas pracy, gdyby mieli czekać aż do końca 2. treningu. Bez ochrony nie można było rozgrywać wydarzenia z udziałem publiczności. Drugim powodem była konieczność otwarcia toru dla ruchu ulicznego o godz. 5:00 rano.

„Dobrze było wreszcie wyjechać na tor. Oczywiście szkoda mi fanów. Mam nadzieję, że nadrobią wszystko i damy im dobry show jutro bo dziś nie widzieli samochodów na torze i to oczywiście nieakceptowalne” – mówił Esteban Ocon, którego auto mocno ucierpiało przez studzienkę w 1. treningu.

Źródło: racefans.net
fot. Alfa Romeo F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi