KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
LMP2 crew

Inter Europol Competition walczy o tytuł w Bahrajnie: Ta ostatnia sobota…

 

Na torze Sakhir w Bahrajnie rozpoczął się ostatni weekend sezonu FIA World Endurance Championship czyli Długodystansowych Mistrzostw Świata.

Na starcie nie zabraknie oczywiście polskiego zespołu Inter Europol Competition. Kuba Śmiechowski, Fabio Scherer i Albert Costa będą zmieniać się jak zwykle w kokpicie żółto-zielonego prototypu Oreca 07 klasy LMP2 z numerem 34.

Jak trójka kierowców wspomina dotychczasowy sezon i jak ocenia szanse na tytuł mistrzowski?

Zbliża się ostatnia runda mistrzostw w Bahrajnie. Jakie jest wasze podejście w kontekście walki o tytuł mistrzowski?

Albert: “Jestem bardzo zmotywowany po rozczarowaniu Fuji. To dla mnie nowy tor i nie mogę się doczekać tego wyścigu. Z tego, co widziałem, obwód wygląda naprawdę fajnie. Wszyscy ciężko pracowaliśmy, aby jak najlepiej przygotować się na ostatnią rundę. Jeśli chodzi o tytuł, będzie to trudne, ale matematycznie jest to możliwe, więc dam z siebie wszystko, aby pomóc nam osiągnąć nasze cele.

 

Kuba: “Tak naprawdę mamy tylko jedną szansę. Musimy wygrać wyścig, a potem zobaczymy, na którym miejscu zostaniemy sklasyfikowani w mistrzostwach”.

Fabio: “Nasze szanse na mistrzostwo są prawdę mówiąc niewielkie. Moim celem jest pojechać dobry wyścig, Bardzo chcielibyśmy wygrać ostatni wyścig sezonu, a potem zobaczymy, gdzie znajdziemy się w klasyfikacji”.

Jubileuszowa edycja 24-godzinnego wyścigu Le Mans była najważniejszym wydarzeniem sezonu, a Inter Europol Competition zapisał się na kartach historii, wygrywając wyścig. Patrząc wstecz, jesteście zapewne niezwykle dumni z tego osiągnięcia…

Albert: “Miło jest spojrzeć wstecz – to największe osiągnięcie w mojej karierze – ale to już przeszłość. Ja patrzę głównie w przyszłość, spoglądam na nadchodzące wyzwania i zawsze chcę więcej! ”

Kuba: “Tak, oczywiście. To coś, na co naprawdę ciężko pracowaliśmy jako zespół. Wszyscy dali z siebie wszystko podczas zimy i jestem dumny z tego, że jako polski zespół udało nam się osiągnąć jeden z największych kamieni milowych w historii sportów motorowych. Nic nie wydarzyłoby się bez poświęcenia wszystkich osób zaangażowanych w ten projekt i chciałbym wszystkim za to podziękować”.

 

Fabio: “Zwycięstwo w Le Mans wciąż wydaje mi się nierealne. Za każdym razem, gdy oglądam klip z wyścigu, przywołuje on niewiarygodne chwile z tego weekendu. Pracuję nad moim corocznym filmem i prawie płaczę, gdy znów to oglądam. To prawdopodobnie mój najlepszy dzień w życiu i chcę to powtórzyć jeszcze pewnego dnia”.

To ostatni wyścig klasy LMP2 w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA. Klasa ta zapewnia fantastyczne ściganie i wielu będzie za nią tęsknić. Z osobistej perspektywy, jakie są wasze przemyślenia na ten temat?

Albert: „Moim zdaniem to nie jest dobra decyzja. To naprawdę dobry poligon doświadczalny i pole do nauki dla kierowców. To fajne mistrzostwa, bo wszyscy mają identyczne samochody i myślę, że wiele osób będzie tęsknić za LMP2 w tej serii”.

Kuba: „Wielka szkoda, że klasa LMP2 zostanie wycofana z WEC, chociaż rozumiem tę decyzję i myślę, że dla kibiców to wspaniała rzecz, że tak wielcy producenci wejdą do mistrzostw w przyszłym roku i w 2025. Kto wie, może klasa powróci w przyszłości, ponieważ okazała się jedną z najbardziej konkurencyjnych, jakie kiedykolwiek widziałem”.

Fabio: „Szkoda, że LMP2 zabraknie w przyszłym sezonie w WEC. Szanuję i rozumiem tę decyzję, bo przyszłość klasy Hypercar wygląda znakomicie, a pewnego dnia chciałbym ścigać się takim samochodem”.

Tor Sakhir czy też Bahrain International Circuit, bo tak brzmi jego oficjalna, pełna nazwa, ma długość 5,4 km i liczy 15 zakrętów. Został zbudowany na początku tego stulecia według projektu Hermanna Tilke i oddany do eksploatacji w 2004 roku. Znajduje się w Królestwie Bahrajnu, na pustynnej wyspie w Zatoce Perskiej u wybrzeży Arabii Saudyjskiej. Powierzchnia kraju to niespełna 700 km2, a liczba mieszkańców wynosi około półtora miliona. Bahrajn jest jednym z najmniejszych, ale zarazem najbogatszych państw świata. Królestwo żyje przede wszystkim z wydobycia, a także przetwórstwa i eksportu ropy naftowej i gazu ziemnego.

Źródło: Informacja prasowa

Reklama: Raúl González Blanco: Legenda Realu Madryt i reprezentacji Hiszpanii

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi