W tym tygodniu obradowała Komisja F1, która zajęła się wieloma zagadnieniami, o których było głośno w tym seznie Formuły 1. Jakie wnioski zostaną przedstawione Światowej Radzie Sportów Motorowych?
Format weekendu
Komisja informuje, że wspiera zmiany w formacie Sprintów w sezonie 2024 by dalej oddzielać sprinty od wyścigu głównego. Nie są jeszcze znane szczegóły, jednak na pewno zostaną zmodyfikowane kwestie parku zamkniętego i harmonogramu weekendów ze sprintem.
Opony
W przyszłym sezonie podczas wszystkich weekendów wyścigowych używana będzie standardowa alokacja opon, a zatem 13 kompletów opon na suchą nawierzchnię – bez narzucania kierowcom konkretnych mieszanek podczas kwalifikacji.
Koce grzewcze zostaną w Formule 1 do minimum 2025 roku. Tłumaczone jest to dążeniami do rozwiązania problemów z przegrzewaniem opon oraz poprawy jakości ścigania.
Błotniki
Testowane dotychczas rozwiązania nie dały pożądanych efektów, ale Formuła 1 nadal planuje prace nad rozwiązaniami mającymi poprawić widoczność kierowców podczas deszczowych rund Formuły 1.
Chłodzenie kierowcy
W przepisach na przyszły rok mają pojawić się przepisy zobowiązujące zespoły do stworzenia kanałów chłodzących, skierowanych na kierowców. Dokładne rozwiązania są jeszcze badane. To oczywiście wynik ekstremalnych warunków podczas Grand Prix Kataru.
Podłoga
Zmniejszona ma zostać liczba i masa metalowych elementów przy podłodze, tak aby stanowiły one mniejsze zagrożenie w razie odpadnięcia.
Limity budżetowe
Zostały z nich wyłączone niektóre koszty inicjatyw związanych ze zrównoważonym rozwojem. Chodzi o monitoring, promowanie, ustalanie strategii i ich wdrażanie.
Rozwój aut na 2026
Komisja ustaliła, że zespoły nie mogą prowadzić prac rozwojowych bolidów na 2026 rok przed startem sezonu 2025.
fot. Red Bull Content Pool