KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras
blank
#51 FERRARI AF CORSE / Ferrari 499P - FIA WEC 6h of Fuji - Fuji International Speedway - Gotemba - Japan -

Ferrari gotowe dostarczać hypercara prywatnej ekipie

 

Być może w sezonie 2024 Długodystansowych Mistrzostw Świata oglądać będziemy na torze trzy samochody Ferrari.

Przyszłoroczna stawka kategorii Hypercar zapowiada się ekscytująco. Auto hypercar, oprócz obecnych Toyoty, Peugeota, Ferrari i Vanwalla wystawi Isotta Fraschini. Z autami LMDh do stawki wejdą Alpine, Lamborghini i BMW, dołączając do Cadillaca i Porsche.

W stawce pojawi się aż 19 aut kategorii Hypercar, ale może ona zostać poszerzona do 20 samochodów. Wszystko za sprawą Ferrari, które jest chętne do dostarczenia swojego hypercara zespołowi prywatnemu.

Dotychczas żaden z producentów hypercara nie udostępniał swojego auta zespołowi klienckiemu.

 

„Jesteśmy na etapie wskazania potencjalnego trzeciego samochodu. Rozważamy czy nasza wiedza pozwoli na dołączenie trzeciego auta. Nie wiem, czy dojdzie do jego wystawienia, ale jesteśmy gotowi by je przygotować” – mówi w rozmowie z Autosportem szef programu aut sportowych Ferrari, Antonello Coletta.

„Jeżeli będziemy mieli warunki ku temu w 2024 roku to będzie to opcja. Nie wiadomo jednak, czy będziemy mieli trzeci samochód w 2024 czy 2025 roku.

Dodaje on, że nie chodzi jedynie o wystawienie trzeciego auta na 24h Le Mans, ale o przejechanie tym samochodem całego sezonu WEC.

„Jeżeli rozważymy wystawianie trzeciego samochodu, to będzie on na cały rok, a nie tylko na Le Mans. Nie ma dla nas sensu przygotowanie trzeciego auta na tylko jeden wyścig” – mówi Coletta.

 

Nieoficjalnie mówi się, że trzecie auto byłoby obsługiwane przez AF Corse – partnera Ferrari w WEC, a sygnowane i wspierane finansowo przez producenta zegarków Richard Mille, który od dawna współpracuje z Ferrari.

AF Corse jest już dobrze zaznajomione z Ferrari 499P, co gwarantowałoby profesjonalne przygotowanie auta.

„W każdym przypadku, musimy zarządzać wszystkimi częściami silnika i częściami elektroniki, ale to normalne, podobnie jak w zespołach fabrycznych w Formule 1” – dodaje Coletta.

Autosport spekuluje już na temat potencjalnych kierowców dla zespołu klienckiego. Jednym z nich może być Lilou Wadoux, która dołączyła do grona fabrycznych kierowców Ferrari rok temu i zaliczyła bardzo dobry sezon w LMGTE. Ma ona doświadczenie z prototypami LMP2 oraz znają ją w Richard Mille. W ubiegłym roku testowała natomiast Hypercara Toyoty w Bahrajnie.

 

Coletta został zapytany o to, czy Richard Mille może być dobrym środowiskiem dla potencjalnego trzeciego auta.

„W tym momencie to może być opcja, ale absolutnie niczego nie potwierdza. Chcę również uściślić, że Lilou Wadoux i Robert Schwartzman byli na testach ponieważ są naszymi oficjalnymi kierowcami Ferrari i to normalne, że podczas testów korzystamy z naszych zawodników” – mówi Coletta.

„Jest to jednak coś zupełnie odrębnego od hipotetycznego trzeciego samochodu” – dodaje Włoch.

Źródło: Autosport.com
fot. FIA WEC: Focus Pack Media

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi