KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, nesQu1ck, Marek B12, Tomasz P., Gnusma, tomek.zadelek, jacek79100, Samuel Kopta, nepalczyk, Stryjek, Zdrówko, Artt, Czikane, Pepis, Dastan, jonsnow

Harmonogram

4 - GP QATAR F1/2023 - DOMENICA 08/10/2023

Wymioty, odwodnienie, problemy z widzeniem – GP Kataru było ekstremalne dla kierowców

 

To był szalenie trudny wyścig dla kierowców jeżeli chodzi o warunki. Było tak źle, że zawodnicy mieli problemy zdrowotne.

Temperatury w Katarze przekraczały w ostatnich dniach 40 stopni Celsjusza i choć sobota i niedziela były nieco “chłodniejsze”, to i tak w momencie rozpoczęcia wyścigu nocnego mieliśmy 32 stopnie. Największym problemem była jednak ogromna wilgotność, która bardzo dawała się we znaki kierowcom.

Sprawy nie ułatwiała sytuacja z oponami – kierowcy mogli cisnąć znacznie bardziej niż zwykle, co wymagało od nich większego wysiłku fizycznego.

Ekstremalnej sytuacji doświadczył Esteban Ocon. Kierowcy Alpine już na początku wyścigu zrobiło się niedobrze.

 

“W tym wyścigu, z jakiegoś powodu, nie było w ogóle powietrza w kokpicie. To były 2 godziny sauny. Parzyły mnie nawet palce. Zazwyczaj jestem w stanie przejechać dwa dystanse wyścigu z rzędu, a tu zwymiotowałem na 15 okrążeniu i doszedłem do siebie dopiero 2 okrążenia później” – powiedział Ocon. Ostatecznie ukończył on wyścig na 15. miejscu, co jest dużym osiągnięciem.

Kierowcy z podium tuż po wyścigu wstawali tylko podczas wywiadów, a potem albo siedzieli albo leżeli tak jak Oscar Piastri w cooldown roomie.

Problemy z opuszczeniem auta miał Lance Stroll.

 

Z wyścigu musiał wycofać się Logan Sargeant. Był on przeziębiony w ostatnich dniach i po kilkunastu okrążeniach wyścigu czuł się źle. Po kilkunastu kolejnych kółkach rozważań, wycofał się.

Amerykanin udał się do centrum medycznego, gdzie stwierdzono, że ma objawy odwodnienia, ale został odesłany do domu.

Na warunki bardzo narzekał Charles Leclerc, który mówi, że miał problemy z widzeniem.

“To był najtrudniejszy wyścig w karierze każdego z kierowców i nie wierzę, że któryś powie inacze. Wiele rzeczy się na to złożyło. Było dziś ekstremalnie godząco, a mamy tor, który ma wiele szybkich zakrętów. Najważniejsze było jednak to, że mieliśmy zrobić trzy pit-stopy, co oznaczało, że nie zarządzaliśmy oponami i robiliśmy okrążenia kwalifikacyjne” – powiedział Monakijczyk.

 

“To jest coś, co może musimy przedyskutować ponieważ nie da się fizycznie do tego przygotować. To odwodnienie na takim poziomie, że masz problemy z widzeniem. Twój puls wędruje do gwiazd i trudno jest wszystko kontrolować. Nawet trudno ubrać w słowa to, jak jest trudno. Zwłaszcza, że działają na nas duże przeciążenia. Mamy oczywiście picie, ale ono w takich warunkach jest jak gorąca herbata. Mamy w kokpicie 60 stopni” – dodał Leclerc.

Lando Norris stwierdził po tym wyścigu, że poznał swój limit jeżeli chodzi o wymagania wyścigu.

Źródło: racefans.net

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 14 marca:
godz. 2:30 – FP1
godz. 6:00 – FP2

Sobota, 15 marca:
godz. 2:30 – FP3
godz. 6:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 16 marca:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi