KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

Andretti Cadillac

(Wreszcie) oficjalnie: Andretti ze zgodą na dołączenie do Formuły 1

 

Międzynarodowa Federacja Samochodowa ogłosiła, że wniosek Andretii Autosports jako jedyny zyskał pozytywną opinię i przeszedł do ostatniego etapu rekrutacji do F1.

Od wiosny trwało przyjmowanie wniosków o dołączenie do Formuły 1 nowych zespołów. Swoje aplikacje złożyły Andretti Autosports, LKY SUNZ, Hitech oraz Rodin.

Jak pisze FIA, ocena każdego wniosku odbywała się na podstawie aspektów sportowych, technicznych i finansowych. Brane pod uwagę były również kwestie zrównoważonego rozwoju.

Jedynie Andretti Autosports zyskało uznanie FIA i przekonało swoim wnioskiem władze Federacji.

“Andretti Formula Racing LLC było jedynym kandydatem, który spełnił restrykcyjne kryteria wyznaczone przez FIA we wszystkich obszarach” – pisze FIA w swoim oświadczeniu.

 

Teraz wniosek Andretti Autosport przechodzi do nowego etapu. Polega on na dyskusjach dotyczących praw komercyjnych z Formula One Management, a zatem zespołami oraz samą Formułą 1.

“FIA było bardzo przejrzyste, ustanawiając zaostrzone kryteria wejścia w trakcie procedury Expressions of Interest. Naszym celem było jedynie uznanie tych aplikantów, którzy gwarantowali wniesienie wartości do sportu” – mówi Mohamed ben Sulayem, prezydent FIA.

Andretti swój wniosek przygotowało wspólnie z General Motors pod marką Cadillaca. Nie wiemy jeszcze, kiedy amerykański zespół może wejść do F1. Wszystko zależy od zespołów i FOM.

 

Amerykańska ekipa musi udowodnić, że przyniesie realne korzyści marketingowe Formule 1 i że będzie dokładała wszelkich starań by prezentować się w F1 jak najlepiej. Dodatkowo zespół musi zapewnić, że nie ma intencji szybkiej sprzedaży swojego miejsca w F1.

Nie wiadomo, jak długo będzie trwało przekonywanie Formuły 1 i zespołów, ale im dłużej to trwa, tym mniej czasu ma Andretti, który chce wejść do serii w 2025 roku. Kolejną rzeczą będzie aneksowanie Concorde Agreement by zespół z USA mógł partycypować. Jeżeli nie będzie na to zgody, wówczas Andretti mógłby zmusić F1 do wymazywania swojego auta z każdego ujęcia w transmisji. Byłoby to zatem kuriozalne wydarzenie dla F1 i przyniosłoby jej więcej szkody niż pożytku.

Formule 1 będzie bardzo trudno odrzucić wniosek Andrettiego bez łamania prawa Unii Europejskiej. Dyrektywa Unii Europejskiej dotycząca rywalizacji w motorsporcie zabrania zakazywania startów, chyba że wystąpią kwestie bezpieczeństwa lub nastąpi zagrożenie równości rywalizacji w sporcie.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi