KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Australia

„Szef” odrzuconej przez FIA ekipy: Haas i AlphaTauri by się nie dostały

 

Zaczynają pojawiać się ciekawe wypowiedzi z podmiotów odrzuconych przez FIA na etapie rekrutacji do Formuły 1. I pojawia się w nich rozgoryczenie.

Kilkanaście dni temu FIA ogłosiła, że spośród czterech nadesłanych aplikacji na dołączenie do Formuły 1 w sezonach 2025 – 2027, zatwierdzony został wniosek Andretti Autosports. Amerykańska ekipa chce dołączyć do serii od sezonu 2025.

Odrzucone zostały wnioski Rodin, Hitech oraz LKY SUNZ. Szef tego ostatniego projektu mówi, że liczył na dołączenie do F1.

„Wiedzieliśmy, że jest opcja, że zostanie przyjęty tylko jeden zespół. Ale szczerze mówiąc myślałem, że dostaną się dwa, a wybór będzie odbywał się pomiędzy trójką rywali Andretti Autosport czyli nami, Rodin i Hitech. Uważałem tak ponieważ z tego co wiem o zespołach, które starały się wejść do F1, prezentowałyby one podobny poziom jak Haas czy AlphaTauri” – mówi Benjamin Durand.

 

„Andretti przychodzi na poziomie znacznie wyższym bo oni chcą rywalizować o zwycięstwa. Ale jeżeli razem z nami o dostanie do F1 starałby się Haas, myślę, że nie przeszedłby selekcji. Poprzeczka była ustawiona bardzo wysoko tym razem. Znacznie wyżej niż gdy Haas wchodził do F1 kilka lat temu” – dodaje.

Według Duranda, jego LKY SUNZ nie zostało wybrane do dołączenia do F1 nie dlatego, że nie spełniało kryteriów, ale dlatego, że FIA nie chciała naciskać na włączenie dwóch zespołów do FIA. Istniejące zespoły nie chcą nowych ekip w Formule 1.

„Nie chodziło w naszym przypadku o aspekty techniczne, komercyjne czy finansowo. Myślę, że zobaczyli odzew dotyczący 12 ekip i zdecydowali się wycofać z tego pomysłu i przyjąć jedną ekipą. I tak jest spore napięcie pomiędzy FIA a zespołami dotyczące 11. ekipy” – mówi Durand.

“Zgaduję, że wszystkie cztery aplikacje były wystarczająco dobre by przyjąć je do F1. Nie chodziło o to, że nie rozwiną bolidów czy coś takiego, zwłaszcza, że mówimy o 2026 czy 2027 rokiem. Ale stało się” – dodaje.

 

LKY SUNZ było jedynym z aplikantów, który zaproponował wpłacenie wyższego niż $200 mln wpisowego dla zespołów za straty w zyskach z praw komercyjnych. Azjatycki zespół chciał wyłożyć nawet $600 mln. Durand zdradza bardzo ciekawą reakcję FIA na ten pomysł.

„Z jakiegoś powodu im się to nie spodobało. A my odpowiadaliśmy takim ludziom jak Zak Brown. Chcieliśmy pomóc tym mistrzostwom na rozwój na rynkach, na których nie są teraz obecne. Udawaliśmy się do zespołów i mówiliśmy: jeżeli trzeba będzie siąść i omówić kwestie finansowe, jesteśmy na to otwarci bo rozumiemy sytuację i czujemy, że warto tak zrobić” – mówi Durand.

„Nie zamierzaliśmy przychodzić do tych mistrzostw jako ktoś, kto chce je zniszczyć. To byłoby szalone wyłożyć tyle pieniędzy i zepsuć reputację F1. Chcieliśmy pomóc serii rozwijać się w nowych terytoriach” – dodaje.

Zaznacza on, że nie porzuca marzenia o Formule 1.

„Wiemy, że w FIA i F1 wiele osób i zespołów przychodzi i odchodzi i nie wiemy, co przyniesie jutro. Myślę, że F1 i FIA zdają sobie sprawę z tego, że potrzebują naszych krajów, nowych rynków i różnorodności, która nadal jest dużym problemem w F1” – mówi szef LKY SUNZ.

Źródło: therace.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi