KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Motor Racing - Formula One World Championship - United States Grand Prix - Qualifying Day - Austin, USA

Statystyki GP USA. Kto wygrywał tam najczęściej?



Zapraszam do zapoznania się ze statystykami dotychczasowych edycji GP USA oraz samej rywalizacji na COTA.

O torze i wyścigu

 

Długość okrążenia: 5.513 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 56
Dystans wyścigu: 308.405 km
Kierunek jazdy: przeciwny do wskazówek zegara.
Najdłuższa prosta: 1.089 km
Liczba zakrętów: 20
Różnica poziomów: 30,9 m
Poziom docisku: średni
Zużycie opon: średnie
Jazda z pełnym gazem: 63% okrążenia
Prędkość maksymalna: 330 km/h
Rekord okrążenia w wyścigu: 1:36:169, Charles Leclerc, Mission Winnow Scuderia Ferrari SF90 2019
Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1:32:029, Valtteri Bottas, Mercedes AMG Petronas W10 2019



Statystyki

 

43 Grand Prix USA Formuły 1 (według statsf1.com, nie uwzględniono GP Las Vegas [2 edycje] i GP USA-Wschód [8], a także GP USA-Zachód [8] i GP Miami [1])
Dotychczasowe wyścigi o Grand Prix USA (według statsf1.com):
15x Watkins Glen
10x Austin
8x Indianapolis
4x Detroit
3x Phoenix
1x Sebring
1x Riverside
1x Dallas

Liczba pole position (USA, kierowca):
1. A.Senna 5
2. L.Hamilton 4
3. M.Schumacher 4
4. G.Hill 3
5. S.Vettel 2
6. N.Mansell 2
7. N.Rosberg 2
8. J.Stewart 2
9. J.Clark 2
10. J.Brabham 2
11. S.Moss 2
11. N.Lauda 1
12. G.Berger 1
13. J.Brabham 1
14. R.Barichello 1
15. K.Raikkonen 1
16. J.Trulli 1
17. R.Peterson 1
18. J.Ickx 1
19. J.Rindt 1
20. M.Andretti 1
21. C.Reuteman 1
22. V.Bottas 1
23. M.Verstappen 1
24. C. Sainz

Liczba pole position (COTA, kierowca):
1. L.Hamilton 3
2. S.Vettel 2
3. N.Rosberg 2
4. V.Bottas 1
5. M.Verstappen 1
6. C. Sainz

Liczba pole position (USA, zespół):
1. Lotus 10
2. Ferrari 8
3. McLaren 6
4. Mercedes 6
5. Red Bull 3
6. Brabham 2
7. Cooper 2
8. BRM 2
9. Tyrrell 2
10. Toyota 1
11. Williams 1

Liczba pole position (COTA, zespół):
1. Mercedes 6
2. Red Bull 3
3. Ferrari 1



Liczba pole position (USA, dostawca silnika):
1. Mercedes 8
2. Ferrari 8
3. Ford Cosworth 7
4. Honda 5
5. Climax 5
6. Renault 5
7. Repco 1
8. Toyota 1

Liczba pole position (COTA, dostawca silnika):
1. Mercedes 6
2. Renault 2
3. Honda 1
4. Ferrari 1

Pozycja na starcie dająca zwycięstwo (COTA):
Poz. L. zw %/L.zw GP
1. pole: 5 (50%)
2. pole: 5 (50%)

Liczba zwycięstw w wyścigu (USA, kierowca):
1. L.Hamilton 6
2. A.Senna 5
3. M.Schumacher 5
4. J.Clark 3
5. G.Hill 3
6. J.Stewart 2
7. K.Rosberg 2
8. M.Verstappen 2
9. K.Raikkonen 1
10. A.Prost 1
11. S.Vettel 1
12. S.Moss 1
13. I.Ireland 1
14. J.Brabham 1
15. F.Cevert 1
16. R.Barrichello 1
17. N.Lauda 1
18. C.Reuteman 1
19. E.Fitipaldi 1
20. J.Rindt 1
21. R.Peterson 1
22. M. Hakkinen 1
23. V.Bottas 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (COTA, kierowca):
1. L.Hamilton 5
2. M.Verstappen 2
3. S.Vettel 1
4. K.Raikkonen 1
5. V.Bottas 1



Liczba zwycięstw w wyścigu (USA, zespół):
1. Lotus 10
2. Ferrari 8
3. McLaren 7
4. Mercedes 5
5. BRM 3
6. Red Bull 3
6. Williams 2
7. Tyrrell 2
8. Brabham 1
9. Cooper 1
10. Matra 1

Liczba zwycięstw w wyścigu (COTA, zespół):
1. Mercedes 5
2. Red Bull 3
3. McLaren 1
4. Ferrari 1

Liczba zwycięstw w wyścig (USA, dostawca silników):
1. Ford Cosworth 8
2. Ferrari 8
3. Mercedes 8
4. Honda 7
5. BRM 4
6. Climax 4
8. Renault 2
9. Maserati 1
10. Red Bull 1

Liczba zwycięstw w wyścig (COTA, dostawca silników):
1. Mercedes 6
2. Renault 1
3. Ferrari 1
4. Honda 1
5. Red Bull 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (USA, kierowca):
1. S.Vettel 5
2. A.Senna 3
3. M.Schumacher 3
4. J.Clark 3
5. L.Hamilton 3
6. R.Barrichello 2
7. J.Stewart 2
8. J.Ickx 2
9. J.Brabham 2
10. G.Hill 2
11. A.Prost 1
12. G.Berger 1
13. J.P.Montoya 1
14. J.Alesi 1
15. D.Coulthard 1
16. N.Lauda 1
17. N.Rosberg 1
18. K.Raikkonen 1
19. E.Fitipaldi 1
20. C.Pace 1
21. J.Hunt 1
22. J.Surtees 1
23. M.Trintignant 1
24. C.Leclerc 1
25. G. Russell 1



Najszybsze okrążenia w wyścigu (COTA, kierowca):
1. S.Vettel 5
2. L.Hamilton 2
3. N.Rosberg 1
4. C.Leclerc 1
5. G. Russell 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (USA, zespoły):
1. Ferrari 12
2. Lotus 7
3. McLaren 6
4. Cooper 4
5. Mercedes 4
6. Red Bull 3
7. Williams 2
8. Tyrrel 1
9. March 1
10. Matra 1
11. Brabham 1
12. BRM 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (COTA, zespoły):
1. Mercedes 4
2. Ferrari 3
3. Red Bull 3

Najszybsze okrążenia w wyścigu (USA, dostawcy silników):
1. Ferrari 12
2. Ford Cosworth 7
3. Climax 6
4. Honda 5
5. Mercedes 5
6. Renault 4
7. TAG Porsche 1
8. BMW 1
9. BRM 1
10. Maserati 1

Najszybsze okrążenia w wyścigu (COTA, dostawcy silników):
1. Mercedes 4
2. Ferrari 3
3. Renault 3

Źródło: statsf1.com, własne



Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi