KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Kubica Konferencja Orlen

Kubica wybiera między dwiema opcjami, możliwe starty nie tylko w WEC

 

Nie dowiedzieliśmy się wiele na temat przyszłości Roberta Kubicy podczas dzisiejszej konferencji dotyczącej powrotu Rajdu Polski do WRC. Coś jednak dało się z niej „wyciągnąć”.

Start w Rajdzie Polski

 

„8 lat nie kręcenia kierownicą rajdówki to nie jest coś, co można nadrobić w tydzień czy w miesiąc. Myślę, jednak, że będzie to wspaniała impreza. Trzymam kciuki za jak największą liczbę polskich załóg. Trzymam kciuki za kibiców i za organizatorów bo jest to wydarzenie, które jest pod lupą” – powiedział Robert Kubica w rozmowie z Motowizją.

Dopytywany, czy na pewno nie zdąży przygotować się do startu, odpowiedział dość intrygująco: „Pewnie gdybym był 10 lat młodszy to nawet bym nie rozmyślał, a teraz gdybym nie miał innego programu to też bym pojechał. Nie wykluczam, że pojadę, ale to wiązałoby się z elementami, które musiałyby się naprawdę zgrać. Dobrym podejściem będzie pokazanie się na rajdzie w roli conajmniej kibica” – dodał Robert.

 

Nieoficjalne wieści podczas konferencji mówiły, że Robert pojedzie autem z numerem „0”, jadącym przed wszystkimi załogami, którego czasy nie są liczone. Zapytany o taką możliwość odpowiedział krótko: „No ale to też w roli kibica, tyle że w aucie”.

Robert podkreślał, że bardzo lubi trasy Rajdu Polski i czasami wraca do swoich nagrań z tej imprezy.

„Zawsze mówiłem, że bardzo lubię ten tor i to nie dlatego, że jestem Polakiem. Ostatnio nawet siedząc w domu ze znajomymi odpaliłem moje rajdowe archiwum i jako pierwsze pokazałem właśnie OS-y z Rajdu Polski. Niedawno, podczas rundy WEC na Fuji pokazywałem mojemu koledze z WRT, Seanowi Gelaelowi, który też jeździ w rajdach, moje onboardy z Rajdu Polski” – dodaje Robert.

Co z długim dystansem?

 

Robert wielokrotnie podczas tej konferencji deklarował, że skupia się teraz na swoim programie wyścigowym – w wyścigach długodystansowych. Nadal jednak nie wiadomo, gdzie będzie jeździł, a informacji jest mało.

 

„Żeby się coś działo, nie muszą wypływać informacje. Zresztą ci, którzy mnie znają wiedzą, że w moim przypadku jeżeli coś się pojawia, to coś w tym jest” – powiedział Robert.

„Rozmowy trwają, zaczęły się dużo wcześniej. Mówiłem przed Le Mans, że po Le Mans coś się ruszy. Ruszyło się i mogę powiedzieć, że zostały dwie opcje, które wybrałem i moja decyzja będzie dokonywała się między nimi” – dodał Kubica.

F1

 

Podczas rozmów z dziennikarzami padło też pytanie o Formułę 1 i potencjalną rolę Roberta w którymś z zespołów.

„Póki co koncentruję się na WEC ponieważ zadanie tego wymaga. To nie jest tak, że starty w Hypercarze w najwyższej kategorii to jest coś łatwego, zwłaszcza teraz, gdy wchodzi tak wielu producentów. To jest priorytetem” – powiedział Robert.

 

„Skłamałbym jednak, gdybym powiedział, że Formuła 1 jest tematem zupełnie zamkniętym. Jeżeli coś się pojawi, to może zdecyduję się na łączenie tego. Na dzień dzisiejszy koncentruję się jednak na tym, gdzie będę się ścigał” – dodał Kubica.

Robert zdradził, że mógł mieć rolę w AlphaTauri „bo były takie rozmowy, ale rola, którą miałbym pełnić w tym sezonie nie byłaby dla mnie satysfakcjonująca. Zawsze mówiłem, że kocham pracę w F1, ale w aktywnej formie, a nie udzielaniu wywiadów czy oprowadzaniu gości po garażu”.

„Szczerze, wolałbym wygrać Le Mans w Hypercarze niż w jakichś dziwnych okolicznościach wskoczyć na jeden wyścig do Formuły 1. Jasne, byłoby to moje setne grand prix, choć nie wiem czy to coś zmieniłoby w moim życiu, ale jazda w Formule 1 to coś wyśmienitego. Trzeba jednak podejść do sytuacji realistycznie. Jasne, łączenie rzeczy… wiele osób to robi, mam swoje przemyślenia na ten temat. Myślę jednak, że moje obowiązki w WEC będą w tak wysokim wymiarze, że trudno będzie o łączenie. Bardzo możliwe też, że pojadę coś więcej niż tylko WEC więc robi się tego zbyt dużo” – powiedział Robert.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi