KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Kubica Orlen team

Kubica o ulubionym aucie – to rajdówka

 

Ciekawych wypowiedzi udzielił Robert Kubica w kontekście aut, którymi miał okazję jeździć. Jakie jest jego ulubione auto?

Robert przyznaje, że Renault R25, którym jeździł podczas grudniowego testu w Barcelonie w 2005 roku, było najlepszym i „najbardziej niesamowitym autem, którym jechał”. Ale jeżeli chodzi o frajdę z jazdy, jego ulubionym jest inny samochód.

Choć jego pierwszym samochodem, kupionym za własne pieniądze było Mitsubishi Lancer Evo 9, to nie jest to auto.

„Wtedy albo byłeś gościem Mitsubishi albo Subaru. Ja byłem gościem od Mitsubishi” – mówi Kubica w rozmowie z Autosportem.

Potem jednak los związał Kubicę z tym drugim autem – Subaru. Robert właśnie w Subaru Imprezie S12B wrócił do sportu po wypadku z 2011 roku. W październiku i listopadzie Polak przejechał nim kilka rajdów we Włoszech. Kubica przyznaje, że to było najprzyjemniejsze auto sportowe, jakim jeździł.

 

„Zawsze lubiłem dźwięk tego samochodu, silnika boxer – to było niesamowite. Kontrola trakcji na starcie, pierwsza zmiana biegów, aktywne dyferecjały – to było coś szczególnego. Jest wiele romantycznych historii za autami rajdowymi Subaru.

Dlaczego Kubica wskazał auto rajdowe, a nie wyścigowe?

„Samochody rajdowe są ogólnie przyjaźniejsze do jazdy. Dają ci uczucie, że masz wszystko pod kontrolą, choć może to jednocześnie być zdradliwe. Samochody wyścigowe są zbudowane pod szczytową przyczepność, maksymalne osiągi i na konkretne okoliczności i warunki. W autach rajdowych przechodzisz przez różne nawierzchnie, warunki więc samochody mają szersze okno operacyjne” – mówi Robert.

 

„Subaru było łatwym autem na restart, którym chciałem się cieszyć. I płaciłem za nie z własnej kieszeni” – dodaje zawodnik Orlen Team WRT.

Robert nie zgadza się ze stwierdzeniem, że Subaru przywróciło mu pasję do rajdów.

„Zawsze miałem wielką pasję do tego sportu, do wszystkiego co ma cztery kółka i kierownicę. Przede wszystkim jestem kierowcą i doceniam wszystkie formy motorsportu i kierowców uprawiających go na wysokim poziomie. Niezależnie czy są to gokarty czy Formuła 1 czy rajdy lub LMP2, zawsze trudno jest dojść do limitu. Nie jest ważne, czy ma się 20 czy 1000 koni mechanicznych do dyspozycji” – mówi Kubica.

O Robercie Kubicy i rajdach więcej będę pisał jutro (w poniedziałek).

Źródło: Autosport.com
fot. WRT

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi