KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

Gerorge Russell f1

Kierowcy F1 zszokowani wzrostem wysokości kar maksymalnych: To niedorzeczne

 

Reakcje kierowców Formuły 1 na wczorajsze ogłoszenie wzrostu kar za wykroczenia do nawet miliona euro są jednoznaczne – ten pomysł im się nie podoba.

Oczywiście zmiany te zostały wprowadzone bez konsultacji z kierowcami, co można zrozumieć, gdyż staliby się wtedy sędziami we własnej sprawie.

Wczoraj byli jednak pytani przez media o tę zmianę.

“Myślę, że to dość niedorzeczne, że kierowca może zostać ukarany milionem euro grzywny. W moim pierwszym sezonie w Formule 1 miałem pięciocyfrowy kontrakt, a straciłem sześciocyfrową sumę na mojego trenera, asystentów, przeloty. I pewnie tak miało 25% stawki” – mówi George Russell, przewodniczący Grand Prix Drivers Association.

“Robimy to, co kochamy więc nie narzekam, ale jeżeli weźmiemy kierowcę, który na koniec sezonu jest €100 tys. na minusie i jeszcze damy mu milion euro kary, to co z nim będzie?” – pyta kierowca Mercedesa.

 

Kwestionując sens tej decyzji, Russell pyta też FIA, na co przeznaczane będą pieniądze z kar.

“Chcemy po prostu by sytuacja była transparentna i zrozumiała. Myślę, że już teraz kary wymykają się spod kontroli. Verstappen dostał €50 tys. za dotknięcie samochodu, Lewis €50 tys. za przejście przez tor. Mamy wrażenie, że te liczby biorą się znikąd” – mówi Russell.

“Podczas gdy na świecie jest tyle problemów i wciąż mnóstwo biedy, jak federacja zamierza spożytkować te siedmiocyfrowe kwoty?” – dodaje.

GPDA pytało w przeszłości FIA, na co wydawane są pieniądze z kar, ale nie otrzymało odpowiedzi.

“Jeżeli naprawdę wierzą, że milion euro kary jest odpowiedni, to niech będzie on ponownie zainwestowany w sport i być może kierowcom, którzy będą musieli go zapłacić będzie lżej. Póki co jednak to nieprzyzwoite” – mówi Russell.

 

Podobnych wyjaśnień domaga się od FIA partner Russella z Mercedesa, Lewis Hamilton.

“Jeżeli chodzi o takie rzeczy, naprawdę trzeba pomyśleć o tym, jaką wiadomość wysyła się do tych, którzy oglądają ten sport. Jeżeli zamierzają nakładać milionowe kary, musimy się upewnić, że wszystko pójdzie na dobry cel” – mówi siedmiokrotny mistrz świata.

“W tym sporcie jest wiele pieniędzy i sporo pracy do wykonania w tworzeniu lepszej dostępności, różnorodności i lepszych szans dla ludzi, którzy nie mieliby szansy na motorsport. To jedyny sposób aby dostali ode mnie milion” – dodaje Hamilton.

W tej sprawie wypowiedział się również aktualny mistrz świata, Max Verstappen.

 

“Jeżeli dotknięcie tylnego skrzydła to €50 tys, to ciekaw jestem, za co można dostać milion” – zapytał retorycznie.

“Nie mam pojęcia, co zasługuje na taką karę. Niektórzy kierowcy zarabiają znacznie mniej niż ona. To dużo pieniędzy” – dodaje Charles Leclerc.

A Wy co sądzicie o tak wysokich karach dla kierowców?

Źródło: F1i.com
fot. Mercedes F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi