KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, RK 88, Paweł Rosochacki, Esox33, nietuzin, Tomek, Wilkor, swój stary, Assetto corsa, Kryss, TUTUDUDU, Djdario8309, Kamil Tomczyk, Przemek M., Golden, jacek79100, zanet, BaRu, Rafał Przybylski, MarcinBB, Tomek81, Gnusma, MarcinBB, jacek79100, PUMA, haksik, Marcin, Kardynał, wr1004, gotrek, Galloper Tatodor

Harmonogramy

blank

Wyniki GP Australii

F1 Grand Prix of Italy - Previews

Jeszcze mniejszy limit niż mówiono – przedziwne zasady GP Kataru

 

Jednak jest i będzie jeszcze niższy niż zapowiadano. Podczas GP Kataru kierowcy będą mogli przejechać zaledwie 18 okrążeń na nowym komplecie opon.

Po piątkowych sesjach w Katarze Pirelli zauważyło w kompletach opon wykorzystanych przez kierowców rozwarstwianie, które mogło zakończyć się awarią opony. W związku z tym na 3 godziny przed startem kwalifikacji do sprintu ogłoszone zostało, że zmienią się limity toru w zakrętach 12. i 13, gdzie domalowane zostaną na nawierzchni dodatkowe linie. Utworzona została dodatkowa sesja zapoznawcza z torem i zapowiedziano możliwość ograniczenia długości stintów w wyścigu.

Dodatkowo zapowiedziano, że możliwe jest wprowadzenie limitu liczby okrążeń, jakie kierowcy będą mogli przejechać na jednym komplecie opon w wyścigu. Ostateczna decyzja miała zapaść po dzisiejszym spotkaniu FIA z Pirelli i zespołami.

Wygląda na to, że problemy z oponami nadal występują i dlatego wprowadzono limit przebiegu jednego kompletu opon. Wynosi on nie 20, jak wcześniej zapowiadano, ale 18 okrążeń. W związku z tym w trakcie trwającego 57 okrążeń wyścigu każdy z kierowców będzie musiał trzykrotnie odwiedzić aleję serwisową na zmianę opon.

 

Co ważne, w przypadku używanych kompletów opon, będzie można odjąć od ich przebiegu maksymalnie 2 okrążenia. Oznacza to, że jeżeli w treningu dany komplet przejechał 5 okrążeń, w wyścigu będzie można przejechać nim 15 okrążeń. Limit jest niezależny od mieszanki bowiem problem dotyczy konstrukcji opony, a nie jej twardości.

A co jeżeli limit 18 okrążeń zostanie przekroczony? Wówczas kierowca zostanie zdyskwalifikowany z wyścigu. Zapowiada nam się zatem bardzo trudny dla strategów wyścig z ogromną liczbą pit-stopów.

Oto ile kompletów poszczególnych opon pozostało do wykorzystania kierowcom w tym wyścigu:

 

Opony dostępne dla kierowców w GP Kataru 2023 f1

Ostatecznej kolejności startowej jeszcze nie znamy bowiem Sergio Perez (P13) musi skorzystać z dodatkowego nadwozia. Jakby tego było mało, mechanicy zbyt wcześnie przystąpili do pracy nad jego autem. W związku z tym Checo prawdopodobnie wystartuje z alei serwisowej, a do tego z karą 10 sekund.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 19 kwietnia
godz. 05:30 FP1
godz. 09:30 Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 20 kwietnia
godz. 05:00 – Sprint
godz. 09:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 21 kwietnia
godz. 09:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi