KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

230019-scuderia-ferrari-usa-gp-qualifying-report_b1b189c2-2787-4f3c-b195-324edbbc58de

Inżynier przyprawił Leclerca o zawał, Monakijczyk zaskoczony tempem

 

To było jedno z najbardziej niespodziewanych pole position w karierze dla Charlesa Leclerca. Jak je komentował i czemu inżynier znów sprawił, że serce zabiło mocniej kierowcy?

Ferrari nie było faworytem tych kwalifikacji. Kurs na zwycięstwo Leclerca u bukmacherów wynosił aż 12. Ferrari błysnęło w Q2, ale wydawało się, że sporo w zanadrzu ma jeszcze Max Verstappen.

Q3 okazało się bardzo emocjonujące, a Ferrari w rękach Leclerca było bardzo mocne. Mimo to to Max Verstappen wykręcił najlepszy czas, będąc o zaledwie 5 tysięcznych szybszym od Leclerca.

Gdy inżynier przekazał ten wynik Monakijczykowi, ten zaklął siarczyście. Charles miał 2. miejsce, ale wówczas wybrzmiał komunikat inżyniera, który zaczynał się od słów, które nie zwiastowały niczego dobrego: „Skasowany czas za limity toru w zakręcie 19, Verstappen”.

 

„Ku*wa, mać, mów mi nazwisko jako pierwsze!” – odpowiedział Leclerc, bo początkowo pomyślał, że to jego czas był skasowany. „Verstappen skasowany czas!” – odparł inżynier.

„Cóż, miałem atak serca” – zażartował Charles, ciesząc się z 21. w karierze pole position.

Mimo takich przeżyć, Charles był bardzo zadowolony ze swojego wyniku.

„Kiedy przystępujesz do takiego weekendu jak ten, każde okrążenie ma znaczenie. Ważne jest zacząć weekend z dobrymi ustawieniami, dobrą bazą i to właśnie zrobiliśmy. Samochód spisywał się bardzo dobrze i to nasza najmocniejsza siła. Podczas weekendów sprinterskich warto jest dobrze zacząć już w FP1” – powiedział Leclerc.

„Czułem się dobrze w aucie od razu więc w kwalifikacjach trzeba było złożyć wszystko razem. Pierwsze okrążenie wydawało mi się lepsze niż drugie, ale poprawiliśmy się całkiem sporo i to wystarczyło na pole position” – dodał kierowca.

 

Jednocześnie Leclerc przyznaje, że taki wynik to dla niego zaskoczenie.

„Nie spodziewaliśmy się walki o pole position tutaj. Jest tu bardzo wyboiście i czułem to w samochodzie. Miałem jednak pewność siebie i cisnąłem. To wynik ogromnej ilości nauki, jaką wynieśliśmy w tym sezonie. Wiemy, jak maksymalizować nasze auto i to pomogło nam dziś być na 100% gotowymi” – mówi Leclerc.

„Jutro zaczynamy ponownie od zera, biorąc pod uwagę, że mamy sprint. Kocham się ścigać na tym torze, atmosfera jest tu wspaniała” – dodał zawodnik.

Źródło: F1i.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Singapuru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 20 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 21 września
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 22 września
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Mugello ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi