KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras
blank
Grid Spa #34

Inter Europol łączy siły z innym zespołem i zmienia serię wyścigową

 

Inter Europol Competition zamierza wziąć udział w pełnym sezonie 2024 amerykańskiej serii IMSA WeatherTech SportsCar Championship. W związku z tym polski zespół nawiązał partnerstwo z czołowym zespołem tej serii PR1/Mathiasen Motorsports.

Polska ekipa trafiła w czerwcu tego roku na pierwsze strony gazet na całym świecie, wygrywając jubileuszową edycję wyścigu 24h Le Mans w klasie LMP2. Teraz dostosowuje swój program wyścigowy do zmian przepisów, które eliminują klasę LMP2 z Długodystansowych Mistrzostw Świata (FIA WEC), nie rezygnując jednak ze startów w seriach europejskich, zarówno w LMP2, jak i LMP3.

Przed wyścigiem Motul Petit Le Mans na torze Road Atlanta w nadchodzący weekend, polski zespół ma przyjemność potwierdzić swój udział we wszystkich siedmiu rundach kalendarza IMSA w klasie LMP2 w 2024 roku, począwszy od 24-godzinnego wyścigu Rolex na torze Daytona International Speedway w styczniu.

Kuba Śmiechowski jest potwierdzony jako kierowca zespołu ze srebrną kategorią na wyścigi endurance, gdy tymczasem zespół poszukuje do załogi kierowców z kategorią brązową i pro.

 

Inter Europol Competition powstał w 2010 roku i został znaczącą siłą w wyścigach samochodów sportowych. Polski zespół z siedzibą w Małopolu pod Warszawą ścigał się w tym roku w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA, European Le Mans Series, Le Mans Cup, Asian Le Mans Series i Ultimate Cup. Obecnie walczy o tytuły mistrzowskie w dwóch pierwszych spośród wymienionych serii.

Zespół PR1/Mathiasen Motorsports ma swoją siedzibę we Fresno w Kalifornii. Od momentu powstania w 1990 roku odniósł wiele sukcesów i zdobył liczne tytuły mistrzowskie. Po dołączeniu do American Le Mans Series w 2010 roku, kontynuował z sukcesami starty w WeatherTech SportsCar Championship. Zdobył między innymi trzy tytuły mistrzowskie z rzędu w Michelin Endurance Cup w latach 2020 – 2022.

 

Sascha Fassbender, szef zespołu Inter Europol Competition: „PR1/Mathiasen Motorsports udowodnił w minionych latach, że jest bardzo silnym zespołem w serii IMSA. Wygrali mistrzostwa, a dla nas logicznym krokiem było nawiązanie partnerskiej współpracy. Nie mogę już doczekać się tej przygody. Nasza współpraca z PR1 pozwala nam zrobić kolejny krok na drodze naszego rozwoju. Jestem przekonany, że będziemy od początku konkurencyjni. Z przyjemnością potwierdzamy, że podpisaliśmy kontrakt z właścicielem PR1, Bobbym Oergelem na sezon 2024. Kuba weźmie udział w pięciu wyścigach wytrzymałościowych jako obowiązkowy kierowca ze srebrną kategorią. Rozmawiamy teraz z kierowcami kategorii Pro i Bronze, aby od samego początku walczyć o mistrzostwo.”

Ray Mathiasen and Bobby Oergel, szefowie zespołu PR1/Mathiasen Motorsports: „Bardzo cieszymy się z połączenia naszych wysiłków z zespołem Inter Europol Competition w programie LMP2. Ich sukcesy są ekscytujące dla naszej wspólnej przyszłości i pokazują, co możemy wspólnie osiągnąć, gdy połączymy siły. Oba zespoły mają wiele mocnych stron, co oznacza, że nasza wspólna przyszłość jest naprawdę ekscytująca.”

Źródło: Informacja prasowa

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi