KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, mbiela, Sebastian Sowul, SLAVI7, Gnusma, jacek79100, Robert Taras
blank
AF_300__DSC86451905

Inter Europol Competition zakończył sezon ELMS

 

Zespół Inter Europol Competition zakończył w miniony weekend sezon European Le Mans Series dwoma wyścigami na torze Autódromo Internacional do Algarve, niedaleko miasta Portimão na południowym wybrzeżu Portugalii.

Prognoza pogody okazała się trafna. Przewidywała ona deszczową i pochmurną pogodę podczas finałowego weekendu European Le Mans Series, a pierwsza godzina finału sezonu została przerwana czerwoną flagą po kilku okrążeniach za samochodem bezpieczeństwa. W końcu wyścig się rozpoczął i okazał się interesującym widowiskiem, w dużej mierze bezproblemowym dla dwóch załóg zespołu Inter Europol Competition, a załogi LMP3 #13 i LMP2 #43 zajęły czwarte miejsca w swoich klasach.

Po sesjach treningowych, w sobotę na suchym torze odbyła się sesja kwalifikacyjna, w której Kai Askey wywalczył szóste pole startowe w klasie LMP3, a Olli Caldwell był piąty w LMP2.

Wyścig został skrócony z zaplanowanych czterech do trzech godzin po opóźnionym starcie i późniejszej przerwie. Miguel Cristóvão w prototypie Ligier LMP3 #13 szybko awansował na drugą pozycję, walcząc o prowadzenie w wyścigu z rywalami w podobnym samochodzie #11. Strategia odegrała dużą rolę – rywale zdecydowali się na długi postój na początku wyścigu, podczas gdy załoga #13 zrobiła to w końcówce wyścigu.

 

Niestety, ostatecznie nie wyszło to na dobre. Z początku Miguel przesunął się na czoło, a potem na czele stawki znalazł się Kai Askey. Wyatt Brichacek przejął prototyp #13 na ostatnią zmianę, ale po dłuższym ostatnim postoju powrócił na tor na piątym miejscu, po czym udało mu się odzyskać jedną pozycję przed flagą w szachownicę.

Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku trio LMP2 #43 w składzie Rui Andrade, Olli Caldwell i Jonathan Aberdein. Kierowcy pokazali świetne tempo w różnych fazach weekendu, ale ostatecznie dzień wyścigu był nieco rozczarowujący i oni również musieli zadowolić się czwartym miejscem.

Wcześniejszy piątkowy wyścig należał do tych, o których zespół chciałby jak najszybciej zapomnieć, pomimo świetnego występu Miguela, który prowadził w klasie LMP3 podczas swoich dwóch przejazdów. Mocne uderzenie w krawężnik w dalszej części wyścigu spowodowało pęknięcie obudowy sprzęgła, powodując wyciek oleju na gorący układ wydechowy.

 

Po ugaszeniu pożaru, zespół musiał dokonać niezbędnych rozległych napraw w samochodzie #13, które trwały do późnej nocy. Z kolei żółto-zielony prototyp #43 stracił dużo czasu podczas pierwszego przejazdu, a później załoga otrzymała karę czasową za naruszenie przepisów o czasie jazdy kierowców, przez co spadł na koniec stawki.

W Michelin Le Mans Cup sezon zakończył się pierwszymi punktami dla załóg #15 Chris Short / Bryson Morris oraz #13 Ben Stone / Santi Concepcion. Podczas pierwszej fazy wyścigu padał lekki deszcz, który z biegiem czasu przekształcił się w prawdziwą ulewę. W przeciwieństwie do przedostatniej rundy na torze Spa-Francorchamps, runda w Portimão przyniosła sporo dobrego ścigania do 31. okrążenia, kiedy to wyścig został zneutralizowany i ostatecznie zakończył się 30 minut przed czasem.

Inter Europol Competition udaje się teraz do Bahrajnu, gdzie 4 listopada odbędzie się finałowa runda Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA.

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Arabii Saudyjskiej

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

4h Barcelony - ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi