KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
34 INTER EUROPOL COMPETITION / Oreca 07 - Gibson - FIA WEC Official Prologue - Sebring International Raceway - Sebring - USA -

Inter Europol Competition przed końcówką sezonu

 

Sezon wyścigowy powoli dobiega końca, a zespół Inter Europol Competition przygotowuje się do występów w finałowych rundach European Le Mans Series i Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA, które odbędą się na przełomie października i listopada odpowiednio w Portugalii i Bahrajnie.

Tor Portimão będzie gościł już w najbliższy weekend ostatnią rundę European Le Mans Series, a nawet… dwie rundy! Załoga żółto-zielonego Ligiera LMP3 z numerem 13 walczy o trzecie podium w tym sezonie, a także o tytuł mistrzowski.

Po weekendzie w Portimão wszystkie oczy zwrócone będą na Bahrajn, gdzie zwycięzcy 24-godzinnego wyścigu Le Mans w samochodzie ORECA #34 także mają szansę na zdobycie tytułu mistrzowskiego.

Nowe wyzwanie na rok 2024

 

Podczas gdy tegoroczny sezon zmierza ku końcowi, zeszłotygodniowa informacja, że zespół będzie rywalizować w mistrzostwach IMSA WeatherTech SportsCar Championship pod nazwą Inter Europol by PR1/Mathiasen Motorsports, jest wiadomością o kluczowym znaczeniu. Wkrótce poznamy więcej szczegółów na ten temat.

 

Współpraca z PR1/Mathiasen Motorsports zapowiada się wyjątkowo ekscytująco. W miniony weekend amerykańska ekipa zajęła trzecie miejsce w wyścigu Motul Petit Le Mans, po raz kolejny zdobywając tytuł mistrzowski w klasie LMP2. Wielkie gratulacje dla naszych amerykańskich partnerów!

Po występach na torach Fuji Speedway i Spa Francorchamps

 

Fuji to oszałamiający tor, z fantastycznymi kibicami i bogatą historią. Niestety, w tym roku nie był łaskawy dla zespołu Inter Europol Competition. Kuba Śmiechowski, Fabio Scherer i Albert Costa oraz zespół nie byli w stanie wycisnąć z samochodu prędkości, którą tak często demonstrowali w tym roku. Dziewiąte miejsce na mecie było rozczarowaniem. Pomimo to, przed ostatnią rundą serii w Bahrajnie, zespół wciąż ma matematyczne szanse na tytuł.

Następnie zespół udał się po raz drugi w tym roku na tor Spa-Francorchamps, tym razem na rundę European Le Mans Series. Dzięki wysokiej drugiej pozycji na mecie załoga LMP3 Miguel Cristóvão, Wyatt Brichaček i Kai Askey zachowała szanse na tytuł mistrzowski, o który powalczy w dwóch wyścigach w Portimão. Załoga prototypu Oreca #43 w klasie LMP2 Rui Andrade, Olli Caldwell i Jonathan Aberdein utrzymywała świetne tempo, ale pechowy błąd wyeliminował ją z wyścigu.

Przed Portimao i Bahrajnem

 

W zeszłym roku o tej porze załoga #13 jechała do Portimão z jasnym celem, jakim było zdobycie tytułu w klasie LMP3. Początkowo wszystko szło zgodnie z planem, ale pod koniec wyścigu niezwykle pechowy zbieg okoliczności odebrał polskiej ekipie szanse walki o tytuł. W tym roku zespół chce odwrócić kartę i liczy na uśmiech fortuny.

 

Miguel, Wyatt i Kai mają trudne zadanie, aby wygrać oba czterogodzinne wyścigi, obserwując przy tym, co zrobią rywale. Załoga zajmuje obecnie drugie miejsce w mistrzostwach i marzy o zdobyciu tytułu. Podczas tego długiego weekendu wiele może się wydarzyć.

W Bahrajnie prototypy LMP2 będą rywalizować w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA po raz ostatni. Dlatego zespół pragnie zakończyć ten wspaniały, wyjątkowy sezon pozytywnym akcentem. Także i tu walka o tytuł będzie bardzo trudna, ale cel jest możliwy do osiągnięcia. Kuba, Albert i Fabio są zdeterminowani, aby doprowadzić prototyp Oreca #34 do mety na jak najwyższym miejscu i zakończyć sezon w dobrym stylu.

Harmonogram weekendu ELMS Portimão (wszystkie czasy CET)

Środa, 18 października
09:00 Sesja testowa 1
13:30 Sesja testowa 2

Czwartek, 19 października
09:50 Sesja treningowa 1
16:20 Sesja testowa dla kierowców brązowych

Piątek, 20 października
10:15 Sesja kwalifikacyjna 1
14:45 Wyścig 4h Algarve

 

Sobota, 21 października
11:30 Sesja treningowa 2
17:35 Sesja kwalifikacyjna 2

Niedziela, 22 października
13:00 Wyścig 4h Portimão

Harmonogram weekendu FIA WEC w Bahrajnie (czas polski)
Czwartek, 2 listopada
09:15 Sesja treningowa 1
15:30 Sesja treningowa 2

Piątek, 3 listopada
10:00 Sesja treningowa 3
14:40 Sesja kwalifikacyjna

Sobota, 4 listopada
12:00 Wyścig 8h Bahrain

Pretendenci do tytułu w sezonie 2023

 

Sześciu kierowców w dwóch seriach mistrzowskich, w dwóch prototypach i klasach będzie walczyć do końca o tytuły mistrzowskie zarówno w European Le Mans Series w Portimão, jak i w Długodystansowych Mistrzostwach Świata FIA w Bahrajnie. Choć jest to dość odległa perspektywa, dzięki ciężkiej pracy zarówno zespołu, jak i kierowców, nadal są szanse.

Źródło: Informacja prasowa

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi