KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

large-Windkanal_Sauber_DSC09901

FIA spełni życzenie Hamiltona?

 

Jest całkiem możliwe, że w nowych przepisach technicznych Formuły 1 znajdzie się zakaz przedwczesnego rozwijania bolidu na kolejne lata.

Choć Formuła 1 dąży do wyrównywania szans zespołów, choćby przez limity budżetowe, to nadal ekipy z przewagą w danym sezonie, mogą poświęcać swój czas na prace rozwojowe na przyszły sezon wcześniej od innych.

Kilka miesięcy temu Lewis Hamilton apelował, by wprowadzić ograniczenie “przenoszenia przewagi na przyszły rok” poprzez ustanowienie terminu, od którego można rozwijać auta.

Jak pisze Auto Motor und Sport, namiastka tego pomysłu może znaleźć się w regulaminie przed sezonem 2026. Wtedy właśnie czeka nas kolejna rewolucja techniczna w Formule 1. Drastycznie zmienią się nie tylko silniki, ale również aerodynamika samochodów.

W ciągu kilku ostatnich tygodni dyrektorzy techniczni Formuły 1 mieli dyskutować pomysł zakazu badań aut na 2026 rok w tunelu aerodynamicznym oraz CFD (symulacje przepływu płynów) przed styczniem 2025 roku.

 

W ten sposób ekipy mające teraz przewagę, nie będą mogły wcześniej zaczynać prac rozwojowych na sezon 2026.

Warto dodać, że przygotowania do sezonu 2026 odbywają się pod obowiązywaniem limitów budżetowych i zespoły nie dostaną dodatkowych środków by lepiej przygotować nowe auta. Ograniczony jest również budżet dostawców silników.

“W 2026 roku mamy znów dużą zmianę przepisów, która wymaże wszystko i trzeba będzie zaczynać od nowa. I trzeba będzie ją przeprowadzić z limitem budżetowym na 2025 rok. Aby mieć moce do jej dokonania, trzeba będzie porzucić przygotowanie auta na 2025” – mówi dyrektor techniczny Mercedesa, James Allison.

“Oznacza to, że auto, które przygotujemy na 2024 będzie w większości również autem na 2025 rok. Ważne jest zatem jego dobre przygotowanie teraz” – dodaje Allison.

Również Audi, za pośrednictwem Andreasa Seidla, przyznaje, że nie będzie prowadziło dużych prac badawczych nad nowym autem przed 2025 rokiem.

Źródło: F1i.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi