Po wczorajszych, niebezpiecznych sytuacjach z Grand Prix Kataru, FIA zapewnia, że traktuje sprawę poważnie i zastanawia się nad podjęciem odpowiednich kroków by problemy nie powtórzyły się.
Logan Sargeant z powodu odwodnienia nie ukończył wyścigu o Grand Prix Kataru, Esteban Ocon wymiotował w samochodzie, a Charles Leclerc przyznał się do problemów z widzeniem podczas rywalizacji. Grand Prix Kataru odbywało się w bardzo trudnych warunkach, a sprawą przejęła się FIA, która wystosowała specjalne oświadczenie po wczorajszej rywalizacji.
“FIA odnotowała z niepokojem, że ekstremalne temperatury i wilgotność podczas Grand Prix Kataru miały wpływ na stan zdrowia kierowców. Choć są sportowcami z najwyższej półki, nie powinni rywalizować w warunkach, które zagrażają ich zdrowiu i bezpieczeństwu. Za bezpieczne prowadzenie samochodów zawsze odpowiedzialni są kierowcy, jednak jeżeli chodzi o inne kwestie, związane z bezpieczeństwa takie jak infrastruktura toru czy wymagania samochodu bezpieczeństwa, FIA podejmie wszystkie możliwe kroki by wprowadzić i komunikować akceptowalne parametry, w których odbywa się rywalizacja” – czytamy w oświadczeniu FIA.
“W związku z powyższym, FIA rozpoczęła analizowanie sytuacji w Katarze by przedstawić rekomendacje na przyszłość na wypadek ekstremalnych warunków. Powinno zostać odnotowane to, że przyszłoroczna edycja GP kataru została zaplanowana na późniejszą część roku, podczas której spodziewane są niższe temperatury” – wyjaśnia Federacja.
Co ciekawe, możliwe jest nawet wprowadzenie zmian w bolidach, które poprawiłyby sytuację kierowców w czasie rund z ekstremalnymi warunkami.
“Wiele czynników będzie dyskutowane podczas najbliższego spotkania komisji medycznej FIA w Paryżu. Możliwe jest wprowadzenie instrukcji dla uczestników, szukania modyfikacji dla lepszego przepływu powietrza w kokpicie czy przygotowanie rekomendacji zmian w kalendarzu by wyścigi odbywały się w akceptowalnych warunkach klimatycznych.
“Wnioski z innych serii, takich jak cross-country, odbywających się w ekstremalnych klimatach zostaną przeanalizowane dla potencjalnej implementacji podczas eventów wyścigowych. FIA jest zdeterminowana do bliższej współpracy pomiędzy działami technicznymi, bezpieczeństwa i medycznymi” – kończy swoje oświadczenie FIA.