KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

F1 Grand Prix of Belgium - Qualifying

Ben Sulayem: To tory mają rozwiązać problem limitów toru, nie FIA

 

Według szefa Międzynarodowej Federacji Samochodowej sytuacje z dziesiątkami przekroczeń limitów toru podczas wyścigów Formuły 1 nie powinny się powtarzać i to F1 oraz tory powinny sobie z tym poradzić.

W miniony weekend podczas GP Kataru znów mieliśmy ogromne zamieszanie z limitami toru. Podczas wyścigu stasowano 51 czasów okrążeń, a kilku kierowców dostało kary za wielokrotne ich łamanie.

“Ten sam problem mieliśmy w Austrii, gdzie było 1200 potencjalnych przekroczeń limitów toru. Tym razem trzeba pogratulować sędziom bo spisali się bardzo dobrze. Ale czy to jest rozwiązanie? Nie” – mówi szef FIA, Mohamed ben Sulayem.

Jego kolejne słowa brzmią jak groźba.

“Rozwiązaniem powinno być poprawienie samego toru. Wiem, że tory są oporne jeżeli chodzi o zmiany, ale prawdę mówiąc, jeżeli tego nie zrobią, to nie będą miały wyścigów” – dodaje szef FIA.

 

A jak zniechęcić kierowców do przekraczania limitów toru?

“Musimy znaleźć rozwiązanie. Jednym z pomysłów jest zrobienie śliskiej nawierzchni. Jestem jednak zdania, że nikt nie zmusi do tego kierowców. Możemy myśleć o wysokości krawężników, ale wtedy cierpią samochody. Możemy rozważać montowanie pułapek żwirowych, ale jak głębokie mają być? Z nimi również trzeba być bardzo ostrożnym, bo nie chcemy by ktoś w nim utknął, nie chcemy niszczyć aut” – mówi ben Sulayem.

“Musimy jednak słuchać kierowców, ich feedbacku. I musimy zrobić to szybko bo chcemy by nowe zasady obowiązywały od przyszłego roku. Nie możemy sobie znów pozwolić na takie sytuacje” – dodaje szef FIA.

A co z zaawansowaną technologią, która pozwoliłaby od razu rejestrować wyjazdy poza tor i dawać o nich informację zespołom, kierowcom i sędziom?

 

“Nie ukrywam, że nie mamy za to środków. To koszt 20 miliardów dolarów i nie da się jej przeprowadzić szybko” – mówi ben Sulayem, sugerując, że rozwiązaniem mogłaby być inne dystrybucja środków między FIA i F1.

“Nasze porozumienie musiałoby być lepsze. Trzeba pamiętać o tym, że to do nas należą mistrzostwa, my jesteśmy właścicielem, który je wypożycza. Nasza misja jest inna niż Liberty, ale płyniemy tą samą łodzią. Odpowiedzialność nie powinna spoczywać tylko na nas – mówi szef FIA.

Źródło: Autosport.com
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi