KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Wyniki

Rd_18_Qatar_Grand_Prix_Friday_6th_October_2023_Doha_Qatar

Alpine: Kontrakt na dostawę silników Andrettiemu wygasł

 

Czy Andretti Autosport będzie musiał szukać nowego dostawcy silników przed swoim wejściem odo Formuły 1? Alpine twierdzi, że nie ma ważnego kontraktu z amerykańską ekipą.

Wydaje się, że Alpine i Andretti Autosport są na siebie skazane w F1. Francuski producent silników ma tylko jeden zespół w F1, któremu dostarcza jednostki, a ze względów rozwojowych i finansowych, przydałby mu się drugi.

Alpine, oprócz McLarena, było jedyną ekipą popierającą wejście Andrettich do Formuły 1. Inne zespoły – w tym produkujące silniki Ferrari, Mercedes i Red Bull – były przeciwne.

Na etapie starań Andretti Autosports o wejście do F1 pomiędzy obiema stronami zostało podpisane wstępne porozumienie na dostarczanie silników, ale teraz Alpine twierdzi, że nie jest już aktualne.

 

“Mieliśmy pre-kontrakt z Andretti, który wygasł ponieważ mieli mieć zagwarantowane wejście do F1 wcześniej. Oznacza to, że teraz, jeżeli chcielibyśmy coś z nimi robić, musimy negocjować pełny kontrakt, formalną umowę. W tym momencie absolutnie nic takiego nie mamy” – mówi Bruno Famin, szef Alpine.

Co więcej, zapowiada on, że dopóki Andretti nie dostanie formalnej zgody na wejście do F1, Francuzi nie zaczną z nim negocjacji.

Wygląda to na kolejną przeszkodę dla amerykańskiej ekipy na drodze do F1. Dostała ona zgodę FIA na wejście, ale teraz musi porozumieć się z Formula One Management i zespołami w sprawie praw komercyjnych, a te już dają sygnał, że nie ułatwią tego.

Bez dostawcy silników, Andrettim trudno będzie zacząć budowę auta, które powinno być jak najlepiej spasowane z jednostką napędową. Również Alpine twierdzi, że potrzebuje czasu przed ewentualnym rozpoczęciem dostarczania silników nowej ekipie.

 

“Zaczynamy dostarczać i produkować części na długo przed sezonem i dotyczy to nie tylko Andretti. Oczywiście w zależności od sytuacji, są rzeczy, które będziemy w stanie zrobić, ale nie wszystko. Póki co nie mamy jednak punktu zaczepienia” – dodaje Famin.

Jednocześnie szef Alpine deklaruje, że nie zamierza działać przeciwko Andretti Autosport.

“Nie mamy nic przeciwko 11 ekipom w F1, o ile wniosą wartość do tego biznesu jako całości. To zależy od F1, od promotora. Jeżeli tak zostaną ocenieni, będziemy się cieszyć. Nie chcemy jednak by 11. zespół obniżał wartość mistrzostw. Jeżeli na to będzie się zanosić, będziemy oponować” – mówi.

Źródło: Autosport.com, F1i.com
fot. Alpine

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Japonii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 4 kwietnia:
godz. 4:30 – 1. Trening
godz. 8:00 – 2. Trening

Sobota, 5 kwietnia:
godz. 4:30 – 3. Trening
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 6 kwietnia:
godz. 7:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi