KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

F1 Grand Prix of Japan

AlphaTauri potwierdza brak Ricciardo. Lawson mówi co po GP Kataru

 

Zgodnie z wczorajszymi informacjami, AlphaTauri potwierdziło, że Liam Lawson ponownie będzie zastępował Daniela Ricciardo w piątym wyścigu z rzędu.

Ricciardo leczy złamanie kości dłoni lewej ręki, a w tym tygodniu odbył sesję w symulatorze Red Bulla. Wypadła ona dobrze, ale pokazała jednocześnie, że Ricciardo nie jest jeszcze gotów na 100% by rywalizować w Formule 1.

Znów pojedzie za niego zatem Lawson, który jednak zdaje się przyznawać, że będzie to jego ostatni wyścig w Formule 1 w najbliższym czasie.

“W Japonii zostało ogłoszone, że wracam do roli kierowcy rezerwowego w przyszłym roku. Oczywiście moim celem na przyszłość jest zostanie kierowcą Formuły 1 na pełen etat. O ile zatem powrót do roli kierowcy rezerwowego będzie rozczarowaniem, to nadal moim celem jest F1 i teraz próbuję sobie zagwarantować jego spełnienie. W Katarze dostaję kolejną okazję do pokazania się i postaram się wycisnąć z niej jak najlepiej. Na tym się teraz skupiam” – mówi Lawson.

 

“Kiedy przestanę zastępować Daniela, zacznę w pełni skupiać się na przygotowaniach do finałowej rundy Super Formuły na Suzuce. To będzie coś zupełnie innego niż Super Formula, ale z pewnością jazda na Suzuce podczas GP Japonii F1 dużo mi dała” – dodaje kierowca.

Jak podchodzi on do rywalizacji w Katarze?

“Nie wiem, jak będziemy sobie tam radzić i jak będą spisywać się poprawki. Myślę, że trudno to wyrokować bo mieliśmy problemy w Japonii, głównie z prędkościami maksymalnymi w 1. sektorze. Będziemy musieli nauczyć się więcej o naszym pakiecie, ale raczej Katar to nie jest tor, który będzie nam sprzyjał. Nauka wymaga czasu, ale spróbujemy wycisnąć z niego ile się da. To jednak też weekend ze sprintem więc będzie zdradliwie, zwłaszcza w mojej sytuacji. Nigdy tu nie jeździłem więc przystąpienie do sprintu będzie extra trudne” – mówi Lawson.

“Jeździłem po tym torze w symulatorze pod koniec ubiegłego tygodnia. Jest bardzo szybki, unikatowy i nie widziałem wielu takich torów. Jest tu tylko jeden wolny zakręt. Resztę przejeżdża się na czwarty, piątym, szóstym czy nawet siódmym biegu. Będzie więc ekscytująco, zwłaszcza, że mamy tylko jedną sesję treningową. Trzeba będzie podczas niej przygotować się jednocześnie do jazdy przy niższych temperaturach w warunkach nocnych. Spodziewam się, że będzie trudniej niż w tych wyścigach, które już przejechałem.

Harmonogram Grand Prix Kataru zobaczycie tutaj.

fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi