KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, nesQu1ck, Marek B12, Tomasz P., Gnusma, tomek.zadelek, jacek79100, Samuel Kopta, nepalczyk, Stryjek, Zdrówko, Artt, Czikane, Pepis, Dastan, jonsnow

Harmonogram

7-JR9_4547

Wymagający weekend na Brands Hatch dla Tymka Kucharczyka

 

Tor Brands Hatch przyniósł niecodzienny upał oraz wiele wyzwań, z którymi musiał się mierzyć Tymek Kucharczyk w czasie szóstej rundy sezonu GB3 Championship. Mimo trudności Polak wyjeżdża spod Londynu z kolejnym solidnym występem.

Brands Hatch kolejny raz pokazało, że potrafi stanowić duże wyzwanie dla kierowców. Sytuacji nie ułatwia również fakt, że długa nitka toru, po której rywalizuje stawka GB3 Championship, jest otwarta jedynie kilka dni w roku.

Z tego powodu piątkowe sesje testowe odbyły się po krótszej pętli Indy. Tymek prezentował się w nich solidnie, regularnie notując czasy w czołowej piątce. Sobotni trening już po pełnej wersji obiektu stanowiło jedynie przygotowanie przed kwalifikacjami.

Przedwcześnie zakończone kwalifikacje

 

Sesja kwalifikacyjna jak zwykle oznaczała walkę do ostatniego okrążenia. Polak, będąc na swoim najlepszym okrążeniu, niestety wypadł z toru w przedostatnim zakręcie i uderzył w barierę. Został zabrany na podstawowe badania do centrum medycznego. Na szczęście poza niegroźnymi skaleczeniami Tymkowi nic poważnego się nie stało i wkrótce dopuszczono go do dalszej rywalizacji.

 

Walka z czasem i świetny powrót w wyścigu numer jeden

 

W międzyczasie zespół Douglas Motorsport zabrał się do odbudowy samochodu. Mechanicy wykonali wspaniałą pracę i mimo niedługiej przerwy zdążyli naprawić bolid. Tymek odwdzięczył się za to z nawiązką. Po dobrym starcie z 10. pola już po dwóch zakrętach zdołał wyprzedzić czterech rywali. Później reprezentant ORLEN Team zachował czujność po zjeździe samochodu bezpieczeństwa i wskoczył na 5. miejsce tuż po restarcie, które zachował do flagi w biało-czarną szachownicę.

Solidne otwarcie niedzieli z gorzkim zakończeniem

 

Niedzielny wyścig numer dwa przyniósł kolejne wyzwanie dla Tymka. Po zgaśnięciu czerwonych świateł utrzymał dziewiąte miejsce, a później skorzystał z błędów rywali, awansując nawet na szóstą lokatę. Jednak mała wycieczka poza tor w czasie walki koło w koło z rywalem sprawiła, że wloty chłodzenia zostały zablokowane przez trawę. W efekcie temperatura płynu gwałtownie wzrosła, a kierowca Douglas Motorsport musiał znacząco odpuszczać na prostych, aby w ogóle ukończyć rywalizację. Dlatego 7. pozycja w tych okolicznościach to dobry wynik.

 

Niestety, ostatni wyścig dla Tymka skończył się, zanim na dobre się zaczął. Chaos w pierwszym zakręcie po starcie spowodował, że obracający się samochód rywala skierował się prosto na linię przejazdu samochodu z numerem 7. Zabrakło miejsca oraz czasu na uniknięcie kolizji, w wyniku czego Polak musiał się wycofać.

”To był naprawdę wymagający weekend. Jestem zadowolony, że po testach w zeszłym tygodniu wyciągnęliśmy dobre wnioski i samochód od piątku prowadził się naprawdę dobrze. Szkoda kwalifikacji, ale cieszę się, że mimo problemów udało się pojechać dobry wyścig w sobotę. Tutaj należą się brawa dla Douglas Motorsport, który błyskawicznie odbudował samochód” – powiedział Tymek.

“Drugi wyścig to również równa jazda, jednak problemy z chłodzeniem sprawiły, że nie wyciągnęliśmy z niego maksimum potencjału. Przykro mi, że weekend na Brands Hatch zamknęliśmy nieukończonym wyścigiem, ale taki czasami jest motorsport. Dziękuję kibicom za wspaniały doping na torze – było Was mnóstwo! Podziękowania także dla moich sponsorów PKN ORLEN, ORLEN Team, Kistenberg, Katowicka Specjalna Strefa Ekonomiczna i iteo oraz patronów z Patronite.pl, dzięki którym mogłem stanąć na starcie w Kent” – dodał Polak.

 

Tak przedstawia się klasyfikacja generalna GB3 Championship po rundzie na Brands Hatch:

MKierowcaNumerZespółPunkty
1Callum Voisin35Rodin Carlin406
2Joseph Loake84JHR Developments393
3Alex Dunne22Hitech Pulse-Eight389
4McKenzy Cresswell16Elite Motorsport351
5Matthew Rees5JHR Developments309
6James Hedley4Arden VRD297
7Tymek Kucharczyk7Douglas Motorsport269
8Nico Christodoulou2Arden VRD219
9John Bennett27Rodin Carlin201
10Jarrod Waberski20Fortec Motorsport197
11Noah Ping3Arden VRD192
12Max Esterson42Fortec Motorsport157
13Zak Taylor9Chris Dittmann Racing153
14David Morales77JHR Developments152
15Costa Toparis43Rodin Carlin140
16Michael Shin23Hitech Pulse-Eight138
17Oliver Stewart17Elite Motorsport135
18Souta Arao21Hitech Pulse-Eight114
19Arthur Rogeon18Chris Dittmann Racing113
20Daniel Mavlyutov99Hillspeed108
21Edward Pearson41Fortec Motorsport106
22Gerrard Xie39Hillspeed100
23Lucas Staico11Douglas Motorsport98
24Ayato Iwasaki15Elite Motorsport85
25Shawn Rashid32Douglas Motorsport28

Kolejna runda odbędzie się pomiędzy 13 a 15 października na torze Zandvoort. Potem kierowców będzie czekała ostatnia runda na Donnington Park – zaledwie tydzień później.

Poniżej zobaczycie galerię zdjęć z występu Tymka na Brands Hatch:

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 14 marca:
godz. 2:30 – FP1
godz. 6:00 – FP2

Sobota, 15 marca:
godz. 2:30 – FP3
godz. 6:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 16 marca:
godz. 5:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi