KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
FB_IMG_1694374053184

Trudny wyścig dla Inter Europol Competition pod górą Fuji

 

Polski zespół Inter Europol Competition nie osiągnął wyniku na miarę marzeń i możliwości w przedostatniej rundzie Długodystansowych Mistrzostw Świata FIA na torze Fuji w Japonii, ale utrzymał drugie miejsce w klasyfikacji i szanse na tytuł mistrzowski. Do ostatecznej rozgrywki o tytuł dojdzie na początku listopada w Bahrajnie, gdzie do zdobycia jest 36 punktów.

Kuba Śmiechowski, Fabio Scherer i Albert Costa osiągnęli w niedzielę metę na dziewiątym miejscu, co jest rozczarowującym wynikiem po starcie z piątego pola. Już w pierwszej połowie sześciogodzinnego wyścigu okazało się, że ustawienia prototypu Oreca #34 nie były dobrze dobrane do panujących warunków, a prowadzenie samochodu było dalekie od optymalnego.

„To był dla nas trudny weekend wyścigowy” – powiedział menedżer zespołu Sascha Fassbender. „W niektórych momentach wyścigu nie mieliśmy osiągów, które powinniśmy mieć i musimy zbadać przyczyny takiego stanu rzeczy. Albert pokazał jednak w dalszej części wyścigu, że samochód ma dobre osiągi. Mamy teraz 33 punkty straty do lidera mistrzostw.”

„W Bahrajnie do zdobycia będzie 36 punktów, więc nadal mamy niewielką szansę na tytuł. Możemy wygrać tylko wtedy, gdy coś stanie się z samochodem #41. Będziemy cisnąć, będziemy w pełni skoncentrowani i zrobimy wszystko, co w naszej mocy, aby utrzymać nasze nadzieje na tytuł w Bahrajnie w ostatnim wyścigu LMP2 w FIA WEC. Wiemy, że możemy tam zaliczyć dobry występ”.

 

Początek weekendu u stóp góry Fuji stał pod znakiem deszczu i niskich temperatur. Albert Costa zaliczył dobry występ w sesji kwalifikacyjnej, zajmując piątą pozycję. Niedziela była wilgotna, ciepła i pochmurna.

Kuba rozpoczął wyścig, a zespół zdecydował się na dwa, stosunkowo krótkie podwójne przejazdy. Polski kierowca awansował na czwarte miejsce, gdy Albert zastąpił go w kokpicie na swoje dwie zmiany.

Środkowa część wyścigu okazała się wyjątkowo trudna. Polski zespół realizował alternatywną strategię postojów w stosunku do rywali. Dopiero w dalszej części wyścigu Albert Costa był w stanie wydobyć z samochodu tempo zbliżone do liderów. Uzyskał drugi najlepszy czas okrążenia w klasie LMP2 w wyścigu, minimalnie tylko słabszy od rekordowego osiągnięcia zespołu United #22. Niestety, pomimo to polski zespół spadł z okrążenia lidera i tej straty nie udało się już odrobić.

Oprócz przygotowań do finału sezonu FIA WEC w Bahrajnie, Inter Europol Competition przygotowuje się również do kolejnych rund European Le Mans Series i Michelin Le Mans Cup, które odbędą się już za dwa tygodnie w Belgii na torze Circuit Spa Francorchamps.

Źródło: Informacja prasowa

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Azerbejdżanu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 13 września
godz. 11:30 – 1. trening
godz. 15:00 – 2. trening

Sobota, 14 września
godz. 10:30 – 3. trening
godz. 14:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 15 września
godz. 13:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Fuji WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi