KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
Podium Race 1

Sztuka podsumowuje rundę EURO 4 na Monzy

 

Druga runda Euro 4 Championship przyniosła mnóstwo emocji za sprawą zaciętej, wręcz chaotycznej rywalizacji oraz kuriozalnych decyzji sędziowskich. Kacper Sztuka wyjeżdża z legendarnej Monzy z kolejnym cennym zwycięstwem.

Pierwszy piątkowy trening był rozgrywany w deszczowych warunkach. Na drugi kierowcy założyli już opony typu slick, dzięki czemu wyniki były znacznie bardziej reprezentatywne w kontekście reszty weekendu. Najszybszy czas odnotował Kacper, prezentując też równe tempo na długich przejazdach.

Szalone zwycięstwo w sobotnim wyścigu

 

Sobota zaczęła się znakomicie dla Polaka. W pierwszej części kwalifikacji był drugi, a w sesji Q2 kierowca US Racing zdeklasował rywali, wykręcając 2 zdecydowanie najszybsze okrążenia. To dało mu pole position do obu niedzielnych wyścigów.

 

Na starcie do wyścigu numer jeden Kacper został cofnięty o dwa pola. Powodem było przekroczenie maksymalnego czasu okrążenia wyjazdowego w pierwszej kwalifikacji, jaki sędziowie ustalili w czasie briefingu przed tą rundą.

Takie okoliczności nie wybiły z rytmu zawodnika z Cieszyna. Atomowy start z 4. miejsca po zgaśnięciu czerwonych świateł sprawił, że już na hamowaniu do pierwszej szykany objął prowadzenie. Później wyścig zamienił się w absolutnie szaloną walkę o każdą pozycję, a kierowcy zamieniali się w kolejności co chwilę. Kacper uniknął wszystkich incydentów i w odpowiednim momencie znalazł się na pierwszej pozycji, którą obronił aż do linii mety. To było jego pierwsze zwycięstwo Euro 4 Championship.

Kuriozalny drugi bieg

 

Kacper przystępował do drugiego wyścigu z pole position. Dobry start pozwolił mu utrzymać pozycję lidera. Mocno na Polaka napierał Lindblad, który w końcu znalazł się przed samochodem US Racing #37, lecz ten po chwili szybko skontrował. Na około 20 minut przed końcem wyścigu na torze rozpoczęła się dłuższa neutralizacja, spowodowana karambolem w środku stawki w pierwszych zakrętach.

Po ponad 10. minutach samochód bezpieczeństwa zjechał i rywalizację wznowiono. Kacper wykonał dobry restart, jednak znalazł się pod dużą presją ze strony Lindblada i Badoera. Ta trójka zawodników jako pierwsza dojechała do trzeciego zakrętu, gdzie sędziowie wciąż sygnalizowali tablicą i żółtymi flagami okres neutralizacji. Oni zwolnili, ale kierowcy na dalszych pozycjach już nie, przez co wyprzedzili ich. Sędziowie ponownie wypuścili safety car, lecz kolejność pozostała zaburzona. Później po drugim restarcie Kacper był uwikłany w walkę i ostatecznie finiszował na 9. miejscu. Kilka godzin po zakończeniu drugiego wyścigu sędziowie podjęli decyzję o zamrożeniu wyników oraz dalszych wyjaśnieniach dopiero w kolejnych dniach po weekendzie.

Kosztowny błąd na starcie do finałowego wyścigu

 

Do ostatniego wyścigu Polak przystępował ponownie z pierwszego miejsca. Niestety, tym razem start nie poszedł po jego myśli, bo samochód zgasł przy próbie ruszenia. Kacper szybko odpalił silnik i przystąpił do odrabiania strat.

Sztuka imponująco przebijał się z końca stawki. Jadąc na 11. miejscu przy próbie walki rywal zjechał na niego na hamowaniu do szykany Ascari, w wyniku czego urwał przednie skrzydło i przebił oponę w samochodzie Kacpra. Polak w efekcie musiał wycofać się z dalszej rywalizacji.

„To był szalony weekend na wspaniałej Monzie. Wyścigi tutaj zawsze są pełne walki, ale mam wrażenie, że ta runda Euro 4 Championship przebiła wszystkie moje poprzednie doświadczenia na tym torze. Jestem zadowolony, że wspólnie z zespołem US Racing utrzymaliśmy tempo z Paul Ricard, co przełożyło się na najlepsze kwalifikacje w mojej karierze i zwycięstwo w sobotnim wyścigu. Czuję, że nie wykorzystaliśmy pełnego potencjału w niedzielę, ale czasami trzeba z pokorą podejść do tego, co dzieje się w motorsporcie. Bardzo dziękuję wszystkich kibicom oraz partnerom PKN ORLEN, Akademii ORLEN Team, Extral Aluminium, Tenutado i Drew-Lech za wsparcie podczas tego weekendu w legendarnej Świątyni Prędkości”. – podsumował rundę Kacper Sztuka.

 

Przed nami ostatnia runda serii – w Barcelonie. Zostanie ona rozegrana 21 i 22 października i przyznawane będą w niej podwójne punkty. Aktualnie klasyfikacja EURO 4 Championship wygląda następująco:

MKierowcaZespółPunkty
1Arvid LindbladPrema Racing86
2Ugo UgochukwuPrema Racing83
3Kacper SztukaUS Racing74,5
4Akshay BohraUS Racing71
5James WhartonPrema Racing65
6Brando BadoerVAR28,5
7Zachary DavidUS Racing28
8Ivan DominguesVAR28
9Tuukka TaponenPrema Racing22
10Rashid DhaheriPrema Racing21

Oto galera zdjęć z występu Kacpra:

Źródło: Informacja prasowa

Reklama: O tym, jak ważny jest zdrowy sen dowiesz się na idealnysen.pl

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi