KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

LN2A8454

Michał Streer wygrał Tarmac Masters, umacniając pozycję lidera


Załoga Michał Streer i Karolina Szulęcka-Streer wygrała kolejny runde Tarmac Masters 5 Turbojulita Rally. Najszybciej pojechali 3 spośród 6 odcinków specjalnych, w tym Power Stage na ostatnim OS
Turbo.

Ostatni Tarmac Masters był wyjątkowo trudnym i nieprzewidywalnym rajdem dla większości załóg – obydwa odcinki specjalne były wymagające, ale OS Turbo mocno namieszał w klasyfikacji. Jak zwykle
najciekawsza rywalizacja rozegrała się w klasie Rally4, gdzie do ostatniego PKC nie było wiadomo jaki będzie wynik finalny.

Pierwsza pętla i jej wynik nie był zadowalający dla Michała, jednak jak sam przyznał, przejechał ją dość zachowawczo licząc na poprawę wyniku na kolejnych odcinkach. Na drugą pętlę, jako jedyni,
Streerowie zaryzykowali opony na suchą nawierzchnie. 3 OS, pojechali najszybciej w stawce z przewagą 1,1 sek do kolejnego zawodnika. Błąd, który popełnili na dohamowaniu do szykany, na
odcinku 4 spowodował sporą stratę czasu i dodatkowo karę 5 sek. Skutkiem czego spadli na sam koniec klasy Rally 4.

Ostatnia pętla należała już do załogi Streerów, gdyż pojechali obydwa z najlepszymi wynikami w stawce, praktycznie nadrabiając wcześniejsze straty do lidera. Finalnie, po przejechaniu wszystkich OS,
załoga Streerów miała tylko 2,1 sek straty do szybszej załogi. Błędy rywali podczas os 6 oraz pomyłka nawigacyjna w drodze na mete zadecydowały o zwycięstwie Streerów. To kolejny dowód na to, że
należy walczyć do końca oraz poza pracą załogi na odcinkach, bardzo ważna jest praca pilota również na dojazdówkach.


„Na ostatniej pętli poczułem znacznie większe zaufanie do opon i samochodu i wczułem się w rytm obydwu odcinków. Rościszów-Walim jechało mi się dobrze od samego początku ale Turbo nigdy
wcześniej nie jechałem i po prostu potrzebowałem czasu, aby go dobrze poczuć. Udało się na OS6, który pojechaliśmy z 12 sekundową przewagą do kolejnej załogi w Rally4 oraz 7 czasem pośród
wszystkich załóg, w tym R5, co było nie lada wyczynem” – mówi Michał Streer.

Niepewna i zmieniająca się pogoda dodatkowo dołożyła pracy nie tylko załogom ale również ich serwisom, które na ostatni moment przed wyjazdem na odcinki dokonywały zmian w oponach i
ustawieniach rajdówek. Klasyk Rościszów-Walim to bardziej wyścigowy odcinek asfaltowy z dość śliskimi fragmentami kostki, natomiast Turbo to ukłon w stronę klasycznych rajdów, gdzie wąskie,
śliskie i zabłocone drogi leśne wymagały nie lada umiejętności ale również odwagi.

„Nie ukrywam, że podczas tego Tarmac Masters najzwyczajniej bałam się, że nie podołam, ponieważ odcinki były bardzo trudne a my walczyliśmy z załogami bardzo wjeżdżonymi w rajdówki, z setkami
kilometrów OS-owych na koncie. Presja była duża, dlatego byłam i jestem pod wrażeniem spokoju Michała i jego niesamowitej precyzji w prowadzeniu samochodu. To, jak pojechał ostatnią pętlę zrobiło na mnie największe wrażenie w życiu, a miałam okazję jeździć naprawdę najszybszymi samochodami na największych torach wyścigowych świata” mówi Karolina.

Michał Streer nie tylko wygrał wczorajszy rajd, ale szykuje dla swoich kibiców nie lada niespodziankę – ogłosił bowiem na swoich kanałach Social Media (Streer Driving Academy), że już za 3 tygodnie
wystartuje w Asfaltowych Mistrzostwach Włoch w rajdzie nad Como –42. Rally 'Villa d’Este’ Trofeo ACI Como. Jest to jedna z najbardziej prestiżowych imprez motorsportowych we Włoszech, na światowym poziomie. Szykują się tez bardzo ciekawy samochód na ten rajd.


Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

10h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Popularne tagi