KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

2022 Singapore Grand Prix 2022, Sunday - LAT Images

Statystyki przed GP Singapuru 2023 F1



Zapraszam do zapoznania się z porcją statystyk i danych przed GP Singapuru 2023. Kto wygrywał tu najczęściej? Jaki zespół jest mocny?

O torze i wyścigu

 

Nazwa toru: Marina Bay Street Circuit
Długość okrążenia: 4940 km
Liczba okrążeń jaką liczy wyścig: 62
Dystans wyścigu: 306,143 km
Budowa: 2007-2008
Koszt Budowy: 33 miliony dolarów
Pierwsza Grand Prix: 2008
Kierunek jazdy: przeciwny do ruchu wskazówek zegara.
Pojemność trybun: 90 000
Liczba zakrętów: 19
Różnica poziomów: 5.28 m
Przyczepność na początku weekendu GP: niska
Ewolucja przyczepności: duża
Poziom docisku: duży
Zużycie opon: średnie
Strefy DRS: 3
Rekord okrążenia w wyścigu: 1:41.905, Kevin Magnussen, Haas VF-18, 2018
Rekord okrążenia w kwalifikacjach: 1:36.015, Lewis Hamilton, Mercedes W09, 2018



Statystyki

 

Liczba dotychczasowych GP Singapuru: 12

Liczba zwycięstw (kierowca):
1. S.VETTEL 5
2. L.HAMILTON 4
3. F.ALONSO 2
4. N.ROSBERG 1
5. S.PEREZ 1
Liczba zwycięstw (zespół):
1. Mercedes 4
1. Red Bull 4
3. Ferrari 3
4. Renault 1
5. McLaren 1

Liczba zwycięstw (dostawca silnika):
1. Mercedes 5
2. Renault 4
3. Ferrari 3
4. RBPT

Liczba zwycięstw, a pozycja na starcie:
Poz. L. Z. % – L. Z./GP
1 8 64.67
3 2 20.67
5 1 6.33
15 1 6.33



Zdobywca pole position (kierowca):
1. S.VETTEL 4
2. L.HAMILTON 4
3. C.LECLERC 2
4. F.MASSA 1
5. F.ALONSO 1
6. N.ROSBERG 1

Zdobywca pole position (zespół):
1. Ferrari 6
2. Mercedes 3
3. McLaren 2
4. Red Bull 2

Zdobywca pole position (dostawca silnika):
1. Ferrari 6
2. Mercedes 5
3. Renault 2

Najszybsze okrążenie (kierowca):
1. F.ALONSO 2
2. D.RICCIARDO 2
3. L.HAMILTON 2
4. K.MAGNUSSEN 2
5. K.RAIKKONEN 1
6. J.BUTTON 1
7. N.HULKENBERG1
8. S.VETTEL 1
8. GEORGE RUSSELL 1



Najszybsze okrążenie (zespół):
1. Red Bull 3
2. Mercedes 3
3. Ferrari 2
4. Haas 2
5. Renault 1
6. McLaren 1
7. Force India 1

Najszybsze okrążenie (dostawca silnika):
1. Mercedes 5
2. Ferrari 4
3. Renault 3
4. TAG Heuer 1
Obecność na podium (kierowca):
1. S.VETTEL 8
2. L.HAMILTON 6
3. F.ALONSO 5
4. D.RICCIARDO 4
5. M.WEBBER 2
6. J.BUTTON 2
7. K.RAIKKONEN 2
8. N.ROSBERG 2
9. M.VERSTAPPEN 2
10. C.LECLERC 2
11. T.GLOCK 1
12. V.BOTTAS 1
13. C.SAINZ 1
14. S.PEREZ 1

Obecność na podium (zespół):
1. Red Bull 14
2. Ferrari 10
3. Mercedes 6
4. McLaren 4
5. Renault 2
6. Williams 1
7. Toyota 1
8. Lotus 1

Piotr Ciesielski

Żródła: własne, statsf1.com, press.pirelli.com



Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

Najnowsze wpisy

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 14 marca:
godz. 2:30 – FP1
godz. 6:00 – FP2

Sobota, 15 marca:
godz. 2:30 – FP3
godz. 6:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 16 marca:
godz. 5:00 – Wyścig

Popularne tagi

Archiwum