KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski
F1 Grand Prix of Singapore

Sędziowie GP Singapuru przyznają się do błędu: Verstappen powinien być ukarany

 

Po tym jak zespoły i kierowcy podnieśli sprawę niekonsekwentnych decyzji podczas GP Singapuru, FIA przyznała, że podjęte na Marina Bay Circuit decyzje nie były właściwe.

W kwalifikacjach do Grand Prix Singapuru mieliśmy kilka dochodzeń sędziów w sprawie blokowania jednego kierowcę przez drugiego. Dwa incydenty były udziałem Maxa Verstappena, a jeden Logana Sargeanta. Ostatecznie sędziowie nie wymierzyli żadnej kary przesunięcia na polach startowych, a Holender i Amerykanin dostali po reprymendzie. Sam Verstappen przyznawał później, że spodziewał się kary.

Kierowcom i zespołom te decyzje nie spodobały się i powiedzieli o tym głośno podczas przygotowań do Grand Prix Japonii.

„W przeszłości przeciwko mnie podejmowano surowe decyzje – choćby w Barcelonie z sześcioma miejscami kary za przeszkadzanie, a to były łagodniejsze sytuacje niż to, co widziałem wczoraj” – mówił po GP Singapuru Pierre Gasly.

Decyzji sędziów nie rozumiał też Lando Norris.

„Myślę, że kary powinny być bardziej surowe za blokowanie ludzi ponieważ mamy coraz więcej takich przypadków. To rujnuje twoje okrążenie i kwalifikacje. Yuki byłby 1. w Q1 gdyby mu nie przeszkodzono. Wygląda na to, że nikt się tym już nie przejmuje” – dodawał Anglik.

 

Temat został poruszony podczas piątkowego spotkania szefów zespołów na Suzuce, na którym był obecny jeden z sędziów GP Singapuru – Matteo Perini. Przyznał on, że po ponownym przyjrzeniu się sprawie, można stwierdzić, że decyzja z Singapru była błędem i Verstappen powinien był dostać karę cofnięcia na polach startowych.

Stwierdził on też, że zapewne podobnie powinna zostać rozpatrzona sprawa Logana Sargeanta, choć w niej występowały inne okoliczności.

Dodatkowo Perini powiedział, że przypadek Verstappena z Singapuru nie będzie w przyszłości używany jako precedens, a powołania innych na tę sytuację nie będą skuteczne.

Jednocześnie sędziowie podtrzymują swoją poprzednią decyzję w sprawie incydentu w alei serwisowej z Verstappenem, który bardzo długo stał przy zapalonym zielonym świetle, uniemożliwiając innym wyjazd na tor. Za to zachowanie otrzymał on reprymendę.

Reklama: Dlaczego bieżnia do użytku domowego jest świetnym rozwiązaniem dla początkujących i zaawansowanych biegaczy?

Źródło: motorsport.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi