KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
FERRARI F1 GP SINGAPORE 2023

Sainz o tym, jak celowo dawał Norrisowi DRS

 

Carlos Sainz odniósł swoje 2. zwycięstwo w karierze w Formule 1. Hiszpan doskonale zarządzał wyścigiem o GP Singapuru, wykazując się dużym sprytem w końcówce rywalizacji.

Sainz bardzo dobrze ruszył do wyścigu, a Ferrari dało mu priorytet jeżeli chodzi o strategię. Carlos musiał skupić się przede wszystkim na zarządzaniu.

„Biorąc pod uwagę nasze ograniczenia dotyczące opon i ich degradacji, w tym wyścigu chodziło przede wszystkim o zarządzanie oponami na początku każdego stintu by upewnić się, że osiągniemy nasz cel jeżeli chodzi o pit-stopy na każdej mieszance” – mówił po wyścigu Sainz.

„Oczywiście samochód bezpieczeństwa zmusił nas do wcześniejszego zjazdu niż planowaliśmy i potem wiedzieliśmy, że czeka nas długi stint na oponach twardych” – dodał kierowca Ferrari.

Jedynym zagrożeniem dla Hiszpana był George Russell, który w końcówce nacierał na świeżych oponach pośrednich. Gdy Russell znalazł się tuż za Norrisem, Sainz postanowił pomóc swojemu byłemu koledze z McLarena. Hiszpan celowo spowalniał by Norris był mniej niż sekundę za nim i miał system DRS, pomocny w obronie przed Russellem.

 

„Musiałem spowolnić George1a, nie dać mu przewagi wynikającej z samochodu bezpieczeństwa i przewagi opon. Zadziałało to do perfekcji. Było dość ciasno pod koniec, ale dawałem Lando trochę DRS-u żeby mu pomóc i dojechałem na 1. miejscu” – powiedział Sainz.

Kierowca przyznał, że mimo tego ten wyścig był pod jego kontrolą.

„Szczerze mówiąc, cały czas czułem, że mam go pod kontrolą. Miałem tempo w zanadarzu i choć oczywiście zawsze możesz popełnić błąd, miałem wrażenie, że mogę wszystkim dobrze zarządzać i dowieźć zwycięstwo do mety. To było najlepsze uczucie i teraz jestem wniebowzięty” – mówił po wyścigu zawodnik.

„To niesamowity weekend i chcę podziękować wszystkim w Ferrari za wielki wysiłek, który umożliwił to zwycięstwo w sezonie, który zaczęliśmy niezbyt dobrze. Teraz zdominowaliśmy w ten weekend, ten wyścig. Zrobiliśmy wszystko, co było trzeba, zrobiliśmy to perfekcyjnie i dowieźliśmy 1. miejsce do mety” – dodał Sainz.

fot. Scuderia Ferrari Press Office

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 października
godz. 15:30 – 16:30 – 1. trening F1
godz. 19:00 – 20:00 – Kwalifikacje
Sobota, 7 października
godz. 15:00 – Kwalifikacje do Sprintu
godz. 19:30 – 20:00 – Sprint

Niedziela, 8 października
godz. 19:00 – Wyścig F1

Najbliższy start Kubicy

8h Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi