KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Singapore - Qualifying

Red Bull nie posłuchał symulatora, Verstappen o „ekstremalnym doświadczeniu”

 

Po raz pierwszy od 5 lat zdarzyło się, że żaden z bolidów Red Bulla nie wszedł do Q3. Co stało za tak słabą formą ekipy?

Red Bull od początku weekendu w Singapurze miał problemy z zachowaniem tylnej osi. Kierowcy ślizgali się i nie mogli nabrać pewności siebie, która na torze ulicznym jest niezbędna.

W nocy z piątku na sobotę ekipa dokonała zmian w ustawieniach na podstawie analiz z symulatora. W trzecim treningu było nieco lepiej, a Verstappen wykręcił w nim 4. miejsce.

Nie zadowalało to jednak ekipy z Milton Keynes, która postanowiła – jak informuje Auto Motor und Sport – obniżyć auto przed kwalifikacjami. Wbrew zaleceniom z symulatora.

Dało to odwrotny skutek do oczekiwanego. Auto bardzo dobijało, zwłaszcza na hamowaniach, a tył nadal zachowywał się nieprzewidywalnie. Verstappen zajął 11, a Perez 13. miejsce w czasówce.

 

„Wiedziałem, że będzie trudno znaleźć się na pole position, ale tego się nie spodziewałem” – mówił zaskoczony Verstappen po kwalifikacjach.

„Przez cały weekend mieliśmy problemy. Trzeci trening był niezły, ale spróbowaliśmy kilku innych rzeczy w samochodzie na kwalifikacje i niestety znów sprawiliśmy, że auto nie nadawało się do jazdy. Samochód ogromnie dobijał na większych hamowaniach, a gdy chciałem hamować później, nie byłem w stanie skręcać” – dodaje mistrz świata.

Holender zgłosił przez radio, że to było szokujące doświadczenie.

„Na niskich prędkościach ciągle się ślizgałem, nie miałem żadnej przyczepności. Trudno było jechać tym autem” – mówił Max.

 

Zapytany, czy widzi szanse na podium w wyścigu po takich kwalifikacjach, Verstappen był zdecydowany w swojej odpowiedzi.

„Nie, nie. Na pewno nie. To taki tor, gdzie bardziej liczy się pozycja startowa niż tempo wyścigowe. Coś jak w Monako. Nawet jeżeli twoje opony zużywają się szybko, nikt cię nie wyprzedzi, a tu zużycie opon jest niewielkie. To będzie długie i trudne popołudnie. Mam nadzieję, że nie będzie wielu samochodów bezpieczeństwa i wyścig upłynie szybko” – dodał Verstappen.

Max po sesji był u sędziów w związku z blokowaniami na torze Sargeanta i Tsunody. Grozi mu też kara za blokowanie aut w alei serwisowej. Tak wygląda prowizoryczne ustawienie na starcie:

gond

Na podstawie: Auto Motor und Sport, f1i.com
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi