KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Karol Kręt 3 (3)

Podium Karola Kręta i mnóstwo zamieszania na Nürburgringu

 

Za Karolem Krętem wymagający weekend w Porsche Sports Cup Deutschland. Polski kierowca po raz kolejny w tym sezonie mógł mówić o zmiennym szczęściu. Z Nürburgringu wyjechał jako drugi kierowca serii w swojej klasie, a także na pozycji lidera kategorii endurance po zwycięstwie w duecie z Robertem Lukasem.

Karol Kręt jechał na Nürburgring jako jeden z faworytów, dodatkowo podrażniony bardzo pechowym poprzednim weekendem w Oschersleben. Zmagania na słynnym torze były piątą odsłoną tegorocznego sezonu serii, w której 18-latek cały czas walczy o mistrzostwo. Rywalizację rozpoczęła sesja kwalifikacyjna w sobotni poranek, podczas której Karol Kręt uzyskał piąty czas bez podziału na klasy.

Dwa wyścigi indywidualne miały podobny, słodko-gorzki przebieg. W obu przypadkach polski kierowca musiał nadrabiać dystans stracony po starcie. Podczas sobotniej rywalizacji udało się dojechać do mety na czwartym miejscu, a trzecim w klasie 2d. W niedzielę podczas pościgu za rywalami Kręt jechał tempem zbliżonym do lidera i niwelował straty, jednak na jednym z zakrętów popełnił błąd i wypadł z toru. Po wyjeździe ze żwiru nadrobił dystans i zajął 6. lokatę.

 

– Gdy zameldowaliśmy się na torze, jasne było, że piątkowe jazdy odbędą się na mokrym torze. Liczyliśmy, że chociaż w sobotę uda się sprawdzić samochód w innej aurze, ale nie było takiej możliwości. Kwalifikacje i wyścigi toczyły się już w suchych warunkach, więc niemieccy kierowcy mieli przewagę, bo dobrze znają nitkę. Było widać, że to decydujący etap sezonu, bo rywale wciskali się w każdą lukę – mówi Karol Kręt.

Sporo działo się także na trasie wieńczącego weekend wyścigu endurance. Sto minut ścigania w barwach załogi Förch Racing by Atlas Ward rozpoczął Robert Lukas, który po starcie z pole position wypracował polskiemu duetowi sporą przewagę. Gdy wydawało się, że Kręt wsiądzie za kierownicę i pewnie dowiezie triumf, doszło do wypadku i wyjazdu samochodu bezpieczeństwa. Po zmianie Polak musiał od nowa budować przewagę nad rywalami.

– W niedzielę znaleźliśmy już limity toru i byliśmy szybcy. Rywali ze sprintu udało się wyraźnie pokonać. Namieszał jedynie samochód bezpieczeństwa, po wyjeździe którego musiałem od nowa budować przewagę nad kierowcami za mną. Na długim dystansie jesteśmy liderami, a indywidualnie jestem drugi, więc w Hockenheim będzie bardzo ciekawie! – zapowiada Kręt.

Przed zawodnikami Porsche Sports Cup Deutschland ostatnia odsłona zmagań, która zadecyduje o ostatecznych rozstrzygnięciach. 7 i 8 października kierowcy będą ścigać się na Hockenheimringu, gdzie w tym roku zainaugurowano zmagania. Karol Kręt miał wówczas sporego pecha, bo uczestniczył w kolizji i zajął 4. miejsce, a drugiego wyścigu nie ukończył z powodu kłopotów z chłodnicą. Teraz przed 18-latkiem decydujący akt sezonu i szansa na poprawę rezultatu z maja.

Źrodło: Informacja prasowa

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Archiwum

Najbliższe Grand Prix F1

GP Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Najbliższy start Kubicy

8h Bahrajnu

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Piątek, 6 października
godz. 15:30 – 16:30 – 1. trening F1
godz. 19:00 – 20:00 – Kwalifikacje
Sobota, 7 października
godz. 15:00 – Kwalifikacje do Sprintu
godz. 19:30 – 20:00 – Sprint

Niedziela, 8 października
godz. 19:00 – Wyścig F1

Popularne tagi