To była ciekawa sesja ze zróżnicowanymi strategiami. Pogoda nieco namieszała, ale wyniki są dla nas korzystne.
Wyniki
Skrót
Najlepsze sektory
Deletraz miał dopiero 4. czas w pierwszym sektorze, choć różnice nie były duże. W środkowym był zdecydowanie najszybszy. Widać jednak, że Szwajcar nie złożył okrążenia bo jego idealne okrążenie było o 0,111 lepsze niż ostateczne.
Najwyższe prędkości
Louis Deletraz ze zdecydowanie najwyższą prędkością – 4 km/h lepszą niż zwycięzców kwalifikacji.
Ode mnie
To nie była łatwa sesja do zarządzania. Tor miejscami był wilgotny i nie było łatwo dogrzać opony. Ważna była strategia wyjazdu na szybkie okrążenia na nowej oponie. W WRT zdecydowali się na dość bezpieczny wariant i naciśnięcie tuż po połowie sesji. Dało to świetny rezultat Louisa Deletraza, który potem przebił jedynie Phil Hanson z United Autosports.
Najpóźniej ze wszystkich nowe opony założył Inter Europol Competition. Była to ryzykowna, ale raczej opłacalna strategia. Polski zespół nie brylował w weekend, a i tak osiągnął bardzo dobry wynik, dający nadzieję na walkę w okolicach podium.
Zarówno Louis Deletraz jak i Albert Costa pojechali bardzo dobre sesje i trudno im coś zarzucić. Oba auta mają potencjał – WRT #41 do walki o zwycięstwo, IEC #34 do rywalizacji o podium.
Kluczem będą postawy kierowców “sredbnych”. Rui Andrade i Kuba Śmiechowski tracili do swoich najszybszych partnerów około 2,5 sekundy i były to jedne z największych różnic w stawce. Wymóg stanowi, że muszą oni przejechać minimum godzinę, co sprawia, że nie powinni stracić dużo.
Ważne będzie nie stracić dużo na starcie, a pewnie obaj zostaną wystawieni na pierwszą zmianę. Na Fuji jest gdzie wyprzedzać (czyt. długa prosta startowa), ale IEC ma problem z prędkościami maksymalnymi.
Początek wyścigu o godz. 4:00 rano w niedzielę.
Zapraszam na wspólne oglądanie!
Jutro około godz. 3:50 planuję rozpoczęcie live streama na kanale na YouTube, podczas którego będziemy mogli wspólnie oglądać ten wyścig, rozmawiając o jego przebiegu. Zapraszam już teraz!