KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

WRT 6h Fuji Deletraz

Optymalizacja w każdym aspekcie – wyniki i analiza 6h Fuji

 

To był najmocniejszy wyścig Orlen Team WRT w historii ich startów w Długodystansowych Mistrzostwach Świata. Co złożyło się na taką dominację ekipy Roberta Kubicy?

Wyniki

wyniki 6h Fuji 2023

Skrót

Best lapy

Bardzo mocny wynik uzyskał Albert Costa z Inter Europol Competition, co pokazuje, że gdyby nie problemy z oponami, wynik mógłby być lepszy. Robert Kubica w czołówce czasów LMP2.


best lapy lmp2

Najwyższe prędkości

Różnice w LMP2 były minimalne w tym aspekcie, ale wyraźnie odstawał w nim niestety Inter Europol Competition.


predkosci 6h Fuji WEC

Czasy sektorów

W każdym z sektorów 17. wynik WRT #41.

sektory 6h Fuji WEC

Czas w boksach

WRT #41 z drugim najniższym czasem w alei serwisowej – to też był ważny czynnik ich dzisiejszego wyniku. W drugiej części stawki w tym aspekcie dziś Inter Europol Competition.


czas w boksach 6h Fuji

Statystyki WRT #41

Kubica pojechał najwięcej i miał najlepszy czas w belgijskiej ekipie. Brawo!

stats WRT #41

Statystyki Inter Europol Competition

Ekipa znów minimalizowała czas Kuby Śmiechowskiego za kółkiem, ale Polak jechał dziś naprawdę nieźle. Poniżej swoich możliwości pojechał natomiast Fabio Scherer.


stats wrt

Ode mnie

 

To drugie zwycięstwo Roberta Kubicy w wyścigu WEC w kategorii LMP2 i jednocześnie najbardziej przekonujące. Gdy tylko Polak wsiadł do auta, WRT #41 stało się faworytem rywalizacji i to mimo tego że Robert zaczynał swój stint na szóstym miejscu.

Kubica jechał bardzo szybko, niwelował straty, a manewry wyprzedzania jakie wykonywał były pewne i szybkie. Robert był zdecydowanie najmocniejszym punktem swojego zespołu i pokazuje to nie tylko najlepszy czas okrążenia, ale też czas, jaki spędził za kierownicą. Kubica przejechał prawie połowę wyścigu, a to wiele mówi.

WRT #41 wygrało pewnie, będąc bardzo skutecznymi w każdym aspekcie długodystansowego fachu. Strategia, pit-stopy, jazda kierowców – wszystko było na miejscu.


Co najważniejsze, najsłabsze ogniwo ekipy tym razem pojechało bardzo dobre zawody. Rui Andrade tracił tylko sekundę na okrążeniu i choć trzeba było odrabiać po nim prawie minutę, to większość straty wzięła się z kontaktu, któremu nie był winien.

Tym razem nieco w cieniu Roberta był Louis Deletraz, ale jemu zarzucić nie można nic. 33 punkty przewagi to praktycznie mistrzostwo, ale Louis Deletraz słusznie zwrócił uwagę, że już raz praktycznie wygrali 24h Le Mans. Za 2 miesiące (sic!) trzeba będzie postawić „kropkę nad i”.

Bardzo szkoda dzisiejszego rezultatu Inter Europol Competition. Nie było tempa, sytuacja na torze nie pomagała, podobnie jak temperatury, które były nadspodziewanie wysokie i sprawiły, że opony zużywały się w aucie #34 bardzo szybko.

W efekcie IEC ma zaledwie punkt przewagi w generalce nad United Autosports co jest żadną przewagą biorąc pod uwagę 8-godzinny wyścig w Bahrajnie. Tam zwyczajnie trzeba będzie być przed #22. Realne jest jednak podium w końcowej klasyfikacji, a to już będzie ogromny sukces po najlepszym sezonie naszej ekipy w historii.

W Hypercarach domowy dublet Toyoty, ale cieszy włączenie się do walki o zwycięstwo kolejnej ekipy – Porsche. Oby tak dalej w przyszłości.

Vlog

 

Zapraszam na podsumowanie tego wyścigu o godz. 20:15.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi