KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Lando Norris, McLaren MCL60, waves to fans on his way to Parc Ferme

Norris cierpi za sprawą nowych aut

 

Zmiany techniczne w Formule 1 w ubiegłym roku i pojawienie się dobijania aut sprawiły, że wielu kierowców odczuwa problemy. Jednym z najbardziej skarżących się na nie jest Lando Norris.

Jednym z głównych tematów rozmów w Formule 1 w ubiegłym roku był efekt porpoisingu czyli dobijania aut na prostej za sprawą aerodynamiki i większej sztywności nadwozia.

Wielu kierowców, w tym Lewis Hamilton, miało problemy by wysiąść z auta. Narzekali oni na bóle pleców czy głowy. Ostatecznie w obawie o zdrowie zawodników zmieniono przepisy techniczne, podnosząc obligatoryjnie auta.

Problem jednak nie zniknął o czym mówi Lando Norris.

„Nie protestowałbym, gdybyśmy mogli mieć bardziej miękkie zawieszenie czy cokolwiek co sprawiłoby, że w aucie czułbym się tak jak w 2019, 2020 czy 2021 roku. Miałem ogromne problemy z moimi plecami. Miałem wyrabiane kilka foteli i musiałem dużo trenować by wzmocnić moje plecy, przede wszystkim odcinek lędźwiowy. Przez ostatnie 12 miesięcy miałem bardzo duże problemy” – przyznaje kierowca McLarena.

 

„Oczywiście w ubiegłym roku było gorzej niż w tym. Aż do poprzedniego roku nie musiałem korzystać z żadnej fizjoterapii po jeździe samochodem wyścigowym. Oczywiście, czasami mi się to zdarzało, ale w ubiegłym roku to była konieczność. Muszę korzystać z pomocy specjalistów, rozciągać się codziennie rano i wieczorem, przed każdą sesją. Jeżeli tego nie zrobię, mam znacznie większe problemy” – dodaje Norris.

Brytyjczyk zaznacza, że zmienił się nie tylko styl jego przygotowań fizycznych jako kierowcy Formuły 1. Bóle pleców doprowadziły do konieczności rezygnacji z niektórych aktywności poza motorsportem.

„Nie chodzi tylko o wyścigi, ale też inne rzeczy. To coś, nad czym muszę pracować ogólnie i wprowadzać zmiany w życiu codziennym. Miałem w ubiegłym roku jeden bardzo zły okres, gdy codziennie odczuwałem duży ból, nie mogłem sypiać. Teraz jestem w znacznie lepszej formie, ale ograniczyłem wszystko poza F1” – mówi Lando.

 

„Dotyczy to nawet golfa, w którego gram znacznie mniej z powodu moich pleców” – dodaje Norris.

Dobre porównanie ma też Nico Hulkenberg, który po kilku latach na ławce rezerwowych, wrócił do Formuły 1 w Haasie.

„Samochody są super, super sztywne. Najsztywniejsze, jakimi kiedykolwiek jeździłem. Większość kierowców mówi, że jest to coś, nad czym chcielibyśmy popracować. Ogranicza cię to również w wyścigach – gdy chcesz wyjść z brudnego powietrza czy zaatakować bardziej krawężnik. Nie da się tego zrobić z powodu sztywności auta” – mówi Niemiec.

„Odczuwamy z tego powodu niedogodności, choć oczywiście każdy samochód zbudowany jest inaczej i w każdym siedzi się inaczej. Jest to jednak bardzo trudne i zdradliwe” – dodaje Hulkenberg.

Źródło: f1i.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi