KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - British Grand Prix - Qualifying Day - Silverstone, England

Na 6 rund przed końcem, Sargeant już na równi z Schumacherem

 

Do rekordu jeszcze trochę brakuje, ale przed nimi jeszcze kilka rund. Logan Sargeant staje się dużym obciążaniem dla Williamsa i przyznają to władze zespołu.

Logan Sargeant to jedyny kierowca w 2023 roku, który przejechał wszystkie wyścigi i nie zdobył żadnego punktu. Amerykanin jest również jedynym zawodnikiem z obecnej stawki bez potwierdzonego miejsca w sezonie 2024.

I trzeba przyznać, że wraz z kolejnymi rundami F1 nie poprawia on swojej sytuacji. I nie chodzi tylko o stratę do Alexa Albona, a przede wszystkim o coraz częstsze wypadki zawodnika Williamsa.

Zgodnie z tworzonym przez użytkownika Reddita „basspro24chevy” zestawienia, Logan swoim wypadkami wygenerował już koszty dla Williamsa wynoszące $3,9 mln. To nieznacznie mniej niż w całym ubiegłym sezonie zrobił Mick Schumacher ($3,952 mln).

Drugi w tegorocznym zestawieniu, Lance Stroll rozbijał bolidy za $2,6 mln, a na trzecim miejscu jest Sergio Perez z kwotą blisko $2,5 mln. Oto tegoroczny „ranking”:

 

ranking destructors f1

Jak wyglądały liczby „zwycięzców” tego rankingu w poprzednich latach?
2022: Mick Schumacher $3 952 000
2021: Mick Schumacher $4 949 000
2020: Romain Grosjean $3 089 000
2019: Alex Albon $5 414 000
2018: Max Verstappen $5 397 500

Twórca rankingu kieruje się następującym „cennikiem”:
– Monokok: $675 tys.
– Skrzynia biegów: $500 tys.
– Dodatkowe chassis: $275 tys.
– Przednie skrzydło: $170 tys.
– Przednie zawieszenie: $125 tys.
– Tylne zawieszenie: $100 tys.
– Deflektory: $93 tys.
– Tylne skrzydło: 82 tys.
– Sidepody: $80 tys.
– Podłoga: $75 tys.
– Elektronika: $50 tys.
– Hamulce: $10 tys.
– Koło: $2 tys.

 

Pod uwagę nie są brane koszty silników.

Williams komentuje

 

O tak częste wypadki Sargeanta musiał w końcu zostać zapytany szef Williamsa, James Vowles.

„Biorąc pod uwagę limity wydatków, tym czego chcesz uniknąć jest nadprodukcja części. A my mamy ją większą niż się spodziewaliśmy, trzeba to przyznać” – mówił Vowles.

„Musimy zatem przerywać prace nad częściami na 2024 rok i produkować części na tegoroczne zmagania” – dodaje.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi