KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

F1 Grand Prix of Monaco

Miejsce Tsunody zagrożone?

 

Nowy CEO Alpha Tauri, Peter Bayer sugeruje, że jego zespół potrzebuje bardziej doświadczonego kierowcy w roli lidera. Czy fotel Yukiego Tsunody jest zagrożony?

Yuki Tsunoda w ubiegłym roku nieźle spisywał się w pojedynku zespołowym z Pierrem Gaslym, a w tym roku zdecydowanie pokonywał Nycka de Vriesa. Wyzwaniem dla Japończyka miał być dopiero Daniel Ricciardo, ale ten po zaledwie dwóch wyścigach nabawił się poważnej kontuzji.

Przedłużenie umowy AlphaTauri z Yukim wydawało się bardzo bliskie, ale nadal do niego nie doszło, a wypowiedzi nowego CEO AlphaTauri mogą sugerować, że nie jest to takie pewne.

„Według mnie nie możemy jedynie rozwijać nowych młodych kierowców. Musimy być również konkurencyjni jako zespół. A aby to osiągnąć, trzeba mieć jednego doświadczonego kierowcę i jednego młodego. Do tego dążę – by mieć jednego starszego zawodnika i jednego młodego” – mówi Peter Bayer dla planetf1.com.

 

„Młodzi kierowcy będą uczyć się, gdy będą mieli u boku doświadczonego zawodnika, który pomoże im i nam. Na przykład Daniel pomógł nam niesamowicie w ustawieniu samochodu. My zatem dajemy feedback młodym kierowcom, ale doświadczeni zawodnicy dają dają feedback nam. Jestem przekonany, że musimy mieć i to i to” – dodaje.

Pytanie, czy Bayer za doświadczonego uznaje już Yukiego Tsunodę, choć przywołanie pomocy Ricciardo przy ustawieniach może świadczyć o tym, że nie.

A jak Bayer ocenia debiut Liama Lawsona?

 

„Liam był niesamowity. Szczerze. To, co zrobił… mam ogromną porcję szacunku dla niego i jego osiągnięć w padoku. Zandvoort to prawdopodobnie najgorszy chrzest bojowy, jaki można mieć. Deszcz, układ toru, wszystko to nie mogło być sprzyjające. A i tak zrobił bardzo dobrą robotę” – mówi Bayer.

„Bardzo podobało mi się, jak profesjonalnie podszedł do swojego zadania. Jest bardzo spokojny w samochodzie. Dostając feedback od inżynierów, poprawiał się z okrążenia na okrążenie. To było imponujące” – dodaje.

Czy możliwy jest zatem skład „AlphaTauri” w postaci Daniela Ricciardo i Liama Lawsona w sezonie 2024? Jak myślicie?

Źródło: planetf1.com
fot. Red Bull Content Pool

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi