KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, Marcin Bogutyn, Marcin Rentflejsz, szymon034, Maks Szmytkowski, Izabela Ch, Marcin Parzych, Mateusz Wanat, Tomasz Ignaczak, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
UniRacers, Łukasz w., Tancesz, Marcin, Szalony Burżuj, Paweł Koziarski

Harmonogram

Sainz Leclerc Bahrajn 23

Leclerc: Ferrari w Singapurze poświęciło drugie auto jeszcze przed kwalifikacjami

 

Zgodnie ze słowami Charlesa Leclerca, kwalifikacje do Grand Prix Singapuru miały podwójne znaczenie i to one zdecydowały o strategii Ferrari na wyścig.

Ferrari podczas rywalizacji na Marina Bay Circuit zdecydowało się na coś, co rzadko robili w ostatnich latach – postawili wyraźnie na jednego kierowcę, widząc szansę na pokonanie Red Bulla.

Według Charlesa Leclerca, jego zespół zdał sobie sprawę, że będzie to możliwe wyłącznie poprzez postawienie na kierowcę, który będzie szybszy w czasówce.

„To było jasne od sobotniej nocy, a może nawet jeszcze przed kwalifikacjami, że ktokolwiek będzie pierwszy, drugie auto będzie tam zasadniczo tylko po to, by pomóc samochodowi z przodu. Wykonaliśmy dobrą robotę i jestem naprawdę zadowolony, że przynajmniej zespół wygrał” – mówi Leclerc.

„To także motywuje mnie do jeszcze mocniejszego naciskania by sięgnąć po zwycięstwo przed końcem sezonu” – dodaje kierowca.

 

Leclerc po starcie awansował na miękkich oponach na 2. miejsce i mimo że mógłby pojechać szybciej, to był wstrzymywany przez Ferrari i proszony o zrobienie odstępu – najpierw 3-sekundowego, a następnie 5-sekundowego.

Leclerc wie jednak, jak ważne dla jego ekipy było to zwycięstwo i jak istotnym było po nie sięgnąć.

„Pierwsza część naszego sezonu była trudna. Szczerze mówiąc, gdybyście kilka wyścigów temu zapytali mnie o to, powiedziałbym, że Red Bull wygra wszystkie wyścigi do koca sezonu. Jeżeli miała nadarzyć się okazja do pokonania ich, to był nią właśnie Singapur, gdzie nie są w optymalnej formie. Zespół wykonał niesamowitą pracę wykorzystując tę okazję. Carlos również pojechał znakomicie” – mówi Charles.

„To duży zastrzyk motywacji dla zespołu na resztę roku, zwłaszcza, że od dwóch czy trzech wyścigów czujemy, że idziemy we właściwym kierunku, że pracujemy odpowiednio” – dodaje kierowca.

 

Leclerc nie spodziewa się, by Ferrari było w Japonii tak mocne jak w Singapurze.

„Bardzo trudno jest w tym roku przewidzieć formę jakiegokolwiek zespołu ponieważ jest sporo zmiennych z toru na tor. Nie spodziewamy się by Red Bull miał tu takie problemy jak w Singapurze. A my raczej nie będziemy tak szybcy jak w Singapurze. Ale mam nadzieję, że będziemy mieli niespodzianki i będą to dla nas dobre niespodzianki” – mówi Leclerc.

„Spodziewam się jednak, że Red Bull będzie z przodu, a potem będziemy mieli bliską walkę z McLarenem i Mercedesem. Tak było przez cały rok gdy każda setna sekundy robiła różnicę. Będzie zatem bardzo trudno przewidzieć, kto będzie z przodu czy z tyłu. Ale damy z siebie wszystko by być najlepszymi z pozostałych” – dodaje kierowca Ferrari.

Źródło: racefans.net
fot. Scuderia Ferrari Press Office

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP USA

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 18 października
godz. 19:30 – 1. trening
godz. 23:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 19 października
godz. 20:00 – Sprint
godz. 00:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 20 października
godz. 21:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

4h Portimao ELMS

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi