KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Iza Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Stalowy Jaro, Lukas Hewner, Grzejnik, Tsopni, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Marcin Starczewski, Mikołaj Demkow, Jędrzej Otręba, Tomasz Ignaczak, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Ilona Bykowska, Ba Ru, Rafal Lesny, Maciek Kowalczyk, HITMAN 47, Mariusz Surlejewski, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, RkamilC, Pawel Licznerski, Patrick Komorek, Kamil Kuczman, szymon034, Marcin Rentflejsz, Rysiek Łotocki, Adrian Karwan, Marcin Bogutyn, Maks Szmytkowski, Norbert Sz
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Esox33, archetype, Paw321p, Wilkor, Djdario, Tomek81, Siatek, ThrudCK, jacek79100, Piastun Piast, Mati, Zaszyfrowane, Rafał Przybylski, Maciej Kania, Kamil Tomczyk, Zynek, Marjusz, Łukasz Mikołajczyk, Piotr Naskrent
blank
WRT 6h Fuji 2023 LMP2 Kubica

Kubica przyznaje, że jego stint był kluczowy

 

Zwycięzca 6h Fuji w LMP2, Robert Kubica opisał przebieg rywalizacji w przedostatniej rundzie WEC. Co dało jego ekipie tak komfortowe zwycięstwo?

Kubica przejechał połowę z 218 okrążeń WRT w tym wyścigu. Jego pierwszy, półtoragodzinny stint nastąpił po zmianie Ruiego Andrade. Robert przejął auto na 4. miejscu, tracąc blisko minutę do United Autosports #22. Udało mu się zredukować tę różnicę do 10 sekund.

Polak przyznaje, że to była kluczowa część wyścigu, która pozwoliła Louisowi Deletrazowi objąć prowadzenie.

„Zanim objęliśmy prowadzenie, myślę że kluczowe były godziny po jeździe Ruiego, kiedy przejąłem auto. Zdołaliśmy zejść do 8 sekund straty z 52 sekund więc to było 90 najważniejszych minut za kółkiem” – mówi Robert.

„Degradacja opon była wysoka, ale byliśmy w stanie dbać o opony bardzo dobrze. Mieliśmy szybki pierwszy, a zwłaszcza drugi stint i wróciliśmy do gry. Louis wykonał dobrą robotę oszczędzając więcej paliwa niż United więc wiedzieliśmy, że mamy przewagę. Nawet gdy byliśmy za nimi, wiedzieliśmy, że mamy trochę przewagi. Mogliśmy zyskać czas w pit-stopach więc nie panikowaliśmy, ale było sporo zarządzania” – powiedział Robert.

 

Drugi stint Kubicy to ostatnie 90 minut wyścigu. Polak przejął auto jadące na 2. miejscu. Nie miał jednak problemów z wyprzedzeniem Bena Hanleya i awansowaniu na 1. miejsce.

„W ciągu ostatnich 90 minut wyprowadziłem samochód na P1, a potem zostaliśmy podcięci przez auto #23. Ryzykowali bo brakowało im 2-3 okrążenia paliwa. Wiedziałem, że muszą oszczędzać więc wyprzedziłem go i odjechałem na 20 sekund, dowożąc to do mety” – mówi Robert.

Było to drugie zwycięstwo WRT #41 w sezonie i mają po nim 33 punkty przewagi nad Inter Europol Competition.

„Oczywiście to stawia nas w dobrym miejscu w mistrzostwach. Inter Europol, który był blisko nas, nie zdobył wiele punktów, a United Autosports #22 ukończył za nami. Jesteśmy w dobrej formie, mamy konfortowe prowadzenie przed Bahrajnem, ale musimy wyegzekwować czysty weekend” – dodaje Polak.

Źródło: Autsport.com
fot. WRT

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

Testy przedsezonowe

Dni
Godzin
Minut
Sekund

F1: 3 marca (Bahrajn)
WEC: 2 marca (Katar)
ELMS: 14 kwietnia (Barcelona)
F3: 2 marca (Bahrajn)

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru WEC

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi