W ten weekend możemy uzyskać pewność, że polski kierowca – Robert Kubica lub Kuba Śmiechowski – wygra kategorię LMP2. Liczymy jednak na wieści dotyczące również dalszej przyszłości.
Czas na Fuji
To będzie szósta – przedostatnia – runda tegorocznego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata. 6-cio godzinny wyścig w Japonii będzie ciekawy zarówno w Hypercarach jak i LMP2.
Siłą rzeczy bardziej interesuje nas ta druga kategoria, w której na dwóch pierwszych miejscach są “polskie” zespoły – Orlen Team WRT oraz Inter Europol Competition. Do zdobycia w sezonie jest jeszcze 26 + 39 punktów, a sytuacja w tabeli przedstawia się następująco:
M | Zespół | Numer | Kraj | Sebring | Portimao | Spa | Le Mans | Monza | Fuji | Bahrajn | Łącznie |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | TEAM WRT | #41 | BEL | 18 | 15 | 25 | 36 | 16 | 25 | 38 | 173 |
2 | INTER EUROPOL COMPETITION | #34 | POL | 23 | 2 | 15 | 50 | 10 | 2 | 12 | 114 |
3 | UNITED AUTOSPORTS | #22 | GBR | 38 | 18 | 10 | 8 | 8 | 18 | 3 | 104 |
4 | TEAM WRT | #31 | BEL | 12 | 8 | 8 | 24 | 15 | 27 | 94 | |
5 | UNITED AUTOSPORTS | #23 | GBR | 1 | 25 | 19 | 16 | 12 | 12 | 7 | 92 |
6 | JOTA | #28 | GBR | 15 | 6 | 2 | 5 | 26 | 8 | 23 | 85 |
7 | ALPINE ELF TEAM | #36 | FRA | 6 | 4 | 6 | 30 | 18 | 10 | 9 | 83 |
8 | PREMA RACING | #63 | ITA | 27 | 13 | 1 | 0 | 6 | 1 | 15 | 63 |
9 | PREMA RACING | #9 | ITA | 9 | 10 | 12 | 2 | 2 | 4 | 18 | 57 |
10 | VECTOR SPORT | #10 | GBR | 3 | 0 | 20 | 6 | 29 | |||
11 | ALPINE ELF TEAM | #35 | FRA | 0 | 1 | 4 | 12 | 4 | 0,5 | 2 | 23,5 |
Może się zatem zdarzyć, że już po tej rundzie będziemy mieli pewność, że jedna z naszych ekip zdobędzie trofeum. Wystarczy, że pozostaną na dwóch pierwszych miejscach, a lider będzie miał minimum 39 punktów przewagi nad drugą ekipą.
Harmonogram
Godziny nie będą łaskawe dla nas, kibiców. Jazdy rozpoczną się od piątku i aby niczego nie przegapić, trzeba będzie wstać nawet o 3:20. Oto dokładne godziny:
Piątek, 8 września:
godz. 4:00 – 1. trening
godz. 8:30 – 2. trening
Sobota, 9 września:
godz. 3:20 – 3. trening
godz. 7:40 – Kwalifikacje
Niedziela, 10 września:
godz. 4:00 – Wyścig
Przyszłość…
Za chwilę miną 3 miesiące od 24h Le Mans – wyścigu, “po którym miało się coś zacząć dziać” w kwestii przyszłości Roberta Kubicy. Niestety – jeżeli się coś zadziało, to nie wiemy o tym i nie dostaliśmy też żadnych wskazówek na temat tego, gdzie może wylądować Robert.
Opcji, które chcielibyśmy by były aktualne, są 2: Lamborghini oraz BMW.
Co prawda Robert raczej wykluczał Lamborghini, ale zostały tam jeszcze 2 miejsca, a producent ten nie ma szerokiego grona kierowców fabrycznych, dlatego do końca nie można go wykluczyć.
Znacznie więcej nadziei wiązaliśmy z BMW. Jeszcze w czerwcu przedstawiciele motorsportowego działu tego koncernu mówili, że nie wiedzą czy będą chcieli wychodzić z “powołaniami” do kategorii Hypercar poza swoich kierowców fabrycznych.
Później odbyły się testy prototypu LMDh BMW, w którym brali udział wyłącznie kierowcy fabryczni. Następnie mieliśmy informację o włączeniu w grono kierowców fabrycznych Robina Frijnsa, zawodnika WRT w WEC. I poza tym cisza w sprawie Roberta – żadnych przecieków, plotek i prawie żadnej medialnej obecności Roberta przez prawie 2 miesiące.
W skrócie: zaczynam się martwić. Bardzo liczyłem na Roberta w Hypercarach i nadal liczę. On sam chciał tam trafić, ale z poziomu kibica nic o tym nie słychać. Być może Kubica ma już nagrany temat z jedną z ekip i nasze martwienie się nie ma sensu, ale z drugiej strony Robert to tak “głośne” nazwisko, że już coś powinniśmy wiedzieć.
Trzeba liczyć na to, że czegoś dowiemy się w trakcie weekendu. Spotkanie WEC na Fuji będzie dobrą okazją do zadania pytań Robertowi lub właścicielom zespołu.