KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

Kubica test Le Mans wec 24

Wreszcie “kubicowy” weekend i nadzieja na ważne odpowiedzi

 

W ten weekend możemy uzyskać pewność, że polski kierowca – Robert Kubica lub Kuba Śmiechowski – wygra kategorię LMP2. Liczymy jednak na wieści dotyczące również dalszej przyszłości.

Czas na Fuji

 

To będzie szósta – przedostatnia – runda tegorocznego sezonu Długodystansowych Mistrzostw Świata. 6-cio godzinny wyścig w Japonii będzie ciekawy zarówno w Hypercarach jak i LMP2.

Siłą rzeczy bardziej interesuje nas ta druga kategoria, w której na dwóch pierwszych miejscach są “polskie” zespoły – Orlen Team WRT oraz Inter Europol Competition. Do zdobycia w sezonie jest jeszcze 26 + 39 punktów, a sytuacja w tabeli przedstawia się następująco:

 

MZespółNumerKrajSebringPortimaoSpaLe MansMonzaFujiBahrajnŁącznie
1TEAM WRT#41BEL18152536162538173
2INTER EUROPOL COMPETITION#34POL232155010212114
3UNITED AUTOSPORTS#22GBR38181088183104
4TEAM WRT#31BEL128824152794
5UNITED AUTOSPORTS#23GBR12519161212792
6JOTA#28GBR156252682385
7ALPINE ELF TEAM#36FRA646301810983
8PREMA RACING#63ITA271310611563
9PREMA RACING#9ITA910122241857
10VECTOR SPORT#10GBR3020629
11ALPINE ELF TEAM#35FRA0141240,5223,5

Może się zatem zdarzyć, że już po tej rundzie będziemy mieli pewność, że jedna z naszych ekip zdobędzie trofeum. Wystarczy, że pozostaną na dwóch pierwszych miejscach, a lider będzie miał minimum 39 punktów przewagi nad drugą ekipą.

Harmonogram

 

Godziny nie będą łaskawe dla nas, kibiców. Jazdy rozpoczną się od piątku i aby niczego nie przegapić, trzeba będzie wstać nawet o 3:20. Oto dokładne godziny:

Piątek, 8 września:
godz. 4:00 – 1. trening
godz. 8:30 – 2. trening

Sobota, 9 września:
godz. 3:20 – 3. trening
godz. 7:40 – Kwalifikacje

 

Niedziela, 10 września:
godz. 4:00 – Wyścig

Przyszłość…

 

Za chwilę miną 3 miesiące od 24h Le Mans – wyścigu, “po którym miało się coś zacząć dziać” w kwestii przyszłości Roberta Kubicy. Niestety – jeżeli się coś zadziało, to nie wiemy o tym i nie dostaliśmy też żadnych wskazówek na temat tego, gdzie może wylądować Robert.

Opcji, które chcielibyśmy by były aktualne, są 2: Lamborghini oraz BMW.

Co prawda Robert raczej wykluczał Lamborghini, ale zostały tam jeszcze 2 miejsca, a producent ten nie ma szerokiego grona kierowców fabrycznych, dlatego do końca nie można go wykluczyć.

 

Znacznie więcej nadziei wiązaliśmy z BMW. Jeszcze w czerwcu przedstawiciele motorsportowego działu tego koncernu mówili, że nie wiedzą czy będą chcieli wychodzić z “powołaniami” do kategorii Hypercar poza swoich kierowców fabrycznych.

Później odbyły się testy prototypu LMDh BMW, w którym brali udział wyłącznie kierowcy fabryczni. Następnie mieliśmy informację o włączeniu w grono kierowców fabrycznych Robina Frijnsa, zawodnika WRT w WEC. I poza tym cisza w sprawie Roberta – żadnych przecieków, plotek i prawie żadnej medialnej obecności Roberta przez prawie 2 miesiące.

W skrócie: zaczynam się martwić. Bardzo liczyłem na Roberta w Hypercarach i nadal liczę. On sam chciał tam trafić, ale z poziomu kibica nic o tym nie słychać. Być może Kubica ma już nagrany temat z jedną z ekip i nasze martwienie się nie ma sensu, ale z drugiej strony Robert to tak “głośne” nazwisko, że już coś powinniśmy wiedzieć.

Trzeba liczyć na to, że czegoś dowiemy się w trakcie weekendu. Spotkanie WEC na Fuji będzie dobrą okazją do zadania pytań Robertowi lub właścicielom zespołu.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi