KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

2023 Japanese Grand Prix, Sunday - LAT Images

Hamilton o dawaniu DRS-u Russellowi i walce z nim

 

Jednym z ciekawszych momentów Grand Prix Japonii była walka Lewisa Hamiltona z George Russellem, gdy jeszcze jechali na tej samej strategii. Co mówią o niej kierowcy i jak Lewis Hamilton komentuje formę swojego zespołu?

George Russell już po raz 12. w sezonie dojechał za Lewisem Hamiltonem w wyścigu. Anglik ryzykował, próbując stanąć w tym wyścigu na podium.

„Prawdopodobnie lepsza byłaby tu strategia na trzy pit-stopy niż na jeden, ale chcieliśmy mieć szansę na skorzystanie z jakiegoś samochodu bezpieczeństwa i powalczenie o podium” – powiedział po wyścigu Russell.

Stoczył on na Suzuce ciekawą walkę z Lewisem Hamiltonem, która momentami była ostra. Odnotowali ją nawet sędziowie.

Russell zapytał przez radio zespołowe, z kim tak naprawdę walczą kierowcy Mercedesa – z samymi sobą czy rywalami. Miał ku temu podstawy bowiem po błędzie w zakręcie numer 9, Hamilton dość agresywnie blokował go potem.

 

Po wyścigu obaj kierowcy milczeli na swoich okrążeniach zjazdowych, a potem unikali się w parku zamkniętym.

„Jeżeli chodzi o walkę z Lewisem to różne rzeczy mówi się przez radio żeby wyrzucić to z siebie. Ścigaliśmy się jednak normalnie, nie było żadnej wojny” – stwierdził po wyścigu George.

Do tego pojedynku odniósł się też Hamilton.

 

„Z pewnością porozmawiamy o tym poza kamerami, to najlepsza droga dziś by to robić. Naszym ostatecznym celem jest znalezienie się przed Ferrari i taki był mój cel dziś. Chcemy pokonać Ferrari w klasyfikacji konstruktorów. Tylko to się liczy” – mówi Lewis.

„Jestem wykończony po tym wyścigu. Walczyłem jak mogłem by wycisnąć jak najwięcej z samochodu, by znaleźć się przed Ferrari, które miało tu poprawki i było szybsze od kilku weekendów. Zdobyłem najwięcej punktów jak to możliwe dla zespołu bo wiem jak ważne jest 2. miejsce w klasyfikacji konstruktorów. Udało nam się być przed jednym Ferrari i to jest dobra wiadomość” – dodał Hamilton.

W końcówce, próbując bronić się przed Carlosem Sainzem, Mercedes poradził Hamiltonowi zwolnienie i danie George Russellowi DRS-u, wzorem Carlosa Sainza z GP Singapuru. Lewisowi nie spodobał się ten pomysł.

„Nie sądzę, że był to właściwy pomysł. Zasugerowali mi to, mając na względzie to, co działo się w poprzednim wyścigu. Nie miało to jednak sensu. Musiałem jechać jak najszybciej to możliwe, byłem już około dwóch sekund z przodu gdy zasugerowali mi to. Musiałem zwolnić i dać Georgeowi DRS” – wyjaśniał Lewis.

 

„Dostał DRS, ale został wyprzedzony, co było oczywiste bo jechał na strategii jednego pit-stopu. I nagle miałem Sainza tuż za sobą. Nie było to jednak idealne i na ostatnich okrążeniach było bardzo, bardzo trudne” – dodał kierowca Mercedesa.

Zwrócił on też uwagę na świetną formę McLarena.

„Nie można przymykać oczu na to, co zrobił McLaren. To jest właściwy kierunek. My próbujemy dokładać docisku, ale gdy to robimy, zaczynamy podskakiwać. Jesteśmy w okresie kluczowych decyzji dla naszego rozwoju”.

Źródło: racefans.net

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi