KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Motor Racing - Formula One World Championship - Austrian Grand Prix - Race Day - Spielberg, Austria

FIA planuje zmiany w aerodynamice po skargach kierowców

 

Podążanie za innymi bolidami w Formule 1 znów stało się trudne, a przed sezonem 2026 to bardzo złe wieści. Tak złe, że FIA postanowiła interweniować.

Jednym z głównych powodów zmian aerodynamicznych przed sezonem 2022 było sprawienie, by bolidy F1 kreowały mniej „brudnego powietrza”, dzięki czemu auta mogłyby jechać bliżej siebie, tworząc bardziej zacięte wyścigi.

Pierwsze dane z sezonu 2022 były bardzo pozytywne – wyprzedzań było więcej, a brudne powietrze nie stanowiło już takiego problemu. Niestety, zespoły – zwłaszcza te z czołówki – zaczęły pracować nad tym by utrudnić podążanie za ich bolidami.

Zwiększenie ilości brudnego powietrza było widoczne zwłaszcza na torze Monza.

„Na 99% torów będziemy potrzebować potężnego DRS-u ponieważ od początku tego roku mamy powtórkę z 2021 czy 2020 jeżeli chodzi o trudności w podążaniu za innymi” – mówił podczas GP Włoch Carlos Sainz. A warto powiedzieć, że w sezonie 2026 wejść ma aktywna aerodynamika, którą kierowcy nie będą sterować, co znacznie zmniejszy efekt działania systemu DRS. Brudnego powietrza przydałoby się wówczas jak najmniej.

 

Obawy kierowców podziela Nicolas Tombazis – dyrektor FIA do spraw single seaterów. Potwierdza on, że FIA zamierza pracować nad powrotem do warunków ścigania z poprzedniego roku.

„Jeżeli weźmiemy samochody z 2021 roku to w odległości dwóch długości auta za kimś, traciły one ponad 50% docisku aerodynamicznego. W 2022 roku była to redukaja o zaledwie 20%. Teraz ta wartość wzrosła do około 35%. Z pewnością sytuacja się pogarsza i Carlos ma rację” – mówi dla Autosport.com Tombazis.

„Studiujemy rozwiązania na 2025 rok. Zidentyfikowaliśmy części samochodów, którymi musimy się zająć. Są to lotki tylnego skrzydła, przednie skrzydło, podłoga i płetwy nad kołami. Możemy zastosować bardziej restrykcyjne przepisy w tych obszarach” – dodaje Tombazis.

Przyznaje on, że nie da się obecnie zrobić takiej rewolucji jak przed sezonem 2022, ale i tak działania powinny dać pożądany efekt.

„Czasem gdy próbuje się zmienić takie rzeczy, nie zawsze osiąga się pożądany rezultat. Wierzę, że 90% zmian, które wprowadzamy, idzie w kierunku, który chcemy. Pozostałe 10% powinniśmy zrobić w inny sposób.

Źródło: planetf1.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi