KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 150 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Adam Gach, Izabela Ch, Maciej Wiśniak, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Stalowy Jaro, RkamilC, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Tomasz Jakubiec, Tomasz Ignaczak, Marcin Starczewski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Wojtek Zwolak, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Pawel Licznerski, Maciek Kowalczyk, Ilona Bykowska, Ba Ru, Tomasz Waszkiewicz, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, szymon034, Marcin Rentflejsz, Marcin Bogutyn, Norbert Sz, Szczepan Jędrusik, Adrian Karwan, Maks Szmytkowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
piobob, tomek_z_lasu, Tomek81, krzysiek, ThrudCK, DeaconFrost, Kardynał, Dastan, Piotrek

Harmonogramy

blank
Gasly alpine

Duże spięcie w Alpine. Co działo się na ostatnich okrążeniach?

 

Pierre Gasly był wściekły po wyścigu o Grand Prix Japonii. Na ostatnim okrążeniu rywalizacji na Suzuce, zespół poprosił go o przepuszczenie Estebana Ocona.

Po dość słabych kwalifikacjach, kierowcy Alpine znów zaliczyli niezły wyścig i obu udało się znaleźć w punktach.

Wyżej do wyścigu ruszał Gasly – z 12. miejsca. Dwie pozycje za nim ustawił się Ocon. Esteban był zamieszany w incydent na starcie i miał uszkodzenia przedniego skrzydła, dlatego zjechał do boksów po pierwszym okrążeniu. Wyścig strategicznie tak się ułożył, że oznaczało to podcięcie Gasliego.

Przed wyścigiem w Alpine ustalono, że jeżeli któryś z kierowców podetnie drugiego w wyniku strategii zespołu to w miarę możliwości zamienią się miejscami przed końcem rywalizacji. Tak się stało. Na 46 z 53 okrążeń jadący wyżej Ocon przepuścił Gasliego. Chodziło tu też o próbę dogonienia Fernando Alonso – nieskuteczną.

 

Pierre był zatem ogromnie zdziwiony gdy na początku ostatniego okrążenia został poproszony o oddanie pozycji Oconowi. Jechał wówczas na 9. miejscu, a 2,4 sekundy za nim był Ocon.

„Chłopie, co do ku*wy? Żartujesz sobie ze mnie? Byłem szybszy, jestem na świeższej mieszance. Jeżeli nie przepuściłby mnie to i tak bym go wyprzedził” – krzyczał przez radio Gasly, kilkukrotnie upewniając się później czy inżynier sobie z niego nie żartuje.

Karel Loos – inżynier Gasliego – musiał kilkukrotnie powtórzyć prośbę do swojego kierowcy i ostatecznie Gasly w ostatnim zakręcie przepuścił Ocona. Jednocześnie inżynier kilka razy prosił kierowcę by nie komentował sprawy przez radio i poczekał do odprawy.

Gasly posłuchał swojego inżyniera w sprawie komentarzy, ale po mecie był wściekły – machał rękami, pokazywał środkowy palec, uderzył w kierownicę.

 

„Było powiedziane, że jeżeli zdecydują się podciąć mnie ze strategią na korzyść Estebana, pozwolą mi go potem wyprzedzić byśmy nie tracili czasu. Nikt mnie jednak nie uprzedził, że będę musiał znów oddać miejsce. Ruszyłem jako pierwszy i cały czas byłem z przodu. To coś czego się nie spodziewałem i czego nie rozumiem. Będziemy o tym rozmawiać” – powiedział po wyścigu Gasly.

„Przy strategii jaką mieli, było jasne, że w pewnym momencie Esteban podetnie mnie. Ale mój wyścig był szybszy. I tak bym go wyprzedził na torze ponieważ miałem nowsze opony i było to częścią mojej strategii. Tak powiedziano nam przed wyścigiem. I wszystko szło zgodnie z tym. Ale to ostatnie okrążenie… To coś, o czym będziemy wspólnie rozmawiać” – dodał Francuz.

 

Nie zgadzał się z nim oczywiście Ocon.

„Jestem w tym zespole od 4 lat i zasada była zawsze ta sama. Jeżeli dojdzie do zamiany pozycji – a ja przepuściłem Pierra – to jeżeli nie wyprzedzi samochodu z przodu, powinien oddać mi miejsce przed końcem wyścigu. Tak samo było z Danielem i Fernando” – mówił po wyścigu Esteban.

„Tak robiliśmy – niezależnie od tego czy chodziło o mnie czy o niego. Ja zachowałbym się tak samo jak on. Zawsze preferowałem walkę na torze, trochę oldschoolową, ale rozumiem punkt widzenia zespołu, który chce zdobywać jak najwięcej punktów. Myślę, że zmaksymalizowaliśmy dziś to, co było na stole i możemy być dumni z dobrej pracy zespołowej” – dodał Ocon.

Źródło: racefans.net
fot. Alpine F1 Team

 

Podziel się wpisem:

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Monako

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 24 maja
godz. 13:30 – FP1
godz. 17:00 – FP2

Sobota, 25 maja
godz. 12:30 – FP3
godz. 16:00 –  Kwalifikacje

Niedziela, 26 maja
godz. 15:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

24h Le Mans

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi