KONTAKT     Promocja Mubi – zwrot 100 zł!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP Węgier

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Tomasz Bartoszek, Maciej Wiśniak, RkamilC, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Piotr Bijakowski, Lukas Hewner, Grzejnik, Stalowy Jaro, Mateusz Pabiańczyk, Marcin Starczewski, Pawel Licznerski, Tomasz Jakubiec, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Maciej Stankiewicz, Maciek Kowalczyk, Grzegorz Pliś, Szczepan Jędrusik, szymon034, Marcin Rentflejsz, Kamil G, Izabela Ch, Maks Szmytkowski, Mateusz Wanat, Marcin Parzych, Tomasz Ignaczak, Grzegorz Wojtaszewski, Michał Delmanowicz, Wojciech Zalewski, Paweł Kozłowski
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
Archetype, Esox33, Szymon034, Gnusma, Xandi, Bartek, Dymek, Wojtek, Mateusz G.

Harmonogram

Azerbaijan Grand Prix - 2023

Alpine o incydencie Gasly – Ocon: To normalne

 

Ekipa Alpine chce przeprowadzić wewnętrzne dochodzenie w sprawie błędów komunikacyjnych pomiędzy kierowcami i inżynierami w trakcie GP Japonii.

Według Gasliego, przed wyścigiem w Alpine ustalono, że jeżeli któryś z kierowców podetnie drugiego w wyniku strategii zespołu to w miarę możliwości zamienią się miejscami przed końcem rywalizacji. Tak się stało. Na 46 z 53 okrążeń jadący wyżej Ocon przepuścił Gasliego. Chodziło tu też o próbę dogonienia Fernando Alonso – nieskuteczną. Pierre był zatem ogromnie zdziwiony gdy na początku ostatniego okrążenia został poproszony o oddanie pozycji Oconowi. Jechał wówczas na 9. miejscu, a 2,4 sekundy za nim był Ocon.

Gasly przepuścił Ocona, ale bo bardzo dosadnych komentarzach, a po przekroczeniu linii mety pokazał obraźliwe gasty i wyładował swoją frustrację na kierownicy.

Jak sprawę komentują władze zespołu?

 

„Nie mamy żadnego problemu pomiędzy kierowcami. Wszystko dzieje się dlatego, że każdy z nich walczy o swój rezultat i to jest normalne i za to im płacą. Ale jednocześnie mają płacone za jak najlepszy wynik dla zespołu. Oczywiście w trakcie stresu wyścigowego, mamy pewne wypowiedzi, trochę mocne, ale absolutnie nie mam wątpliwości, że kierowcy mają ten sam cel” – mówi tymczasowy szef Alpine, Bruno Famin.

Mimo to, zapowiada on zbadanie kwestii komunikacji w zespole po wyraźnym niezadowoleniu Pierra Gasly i wprowadzenie niezbędnych poprawek.

„To punkt, który musi zostać zbadany by wszystko było absolutnie przejrzyste. Nie wiem, kiedy Pierrowi powiedziano i zamianach po podcięciu i dlatego musimy to wyjaśnić. Czasem mamy problemy komunikacyjne przez radio i nie jest to dobre. Czasem inżynierowie myślą, że wyrażają się jasne, ale czasem kierowca nie zauważy tego bo jest skupiony na czymś innym” – mówi Famin.

 

„Musimy sprawdzić, czy kierowca właściwie otrzymał informację. Tak czy inaczej, manewr został wykonany w interesie zespołu i nie mam żadnych wątpliwości, że obaj kierowcy się z tym zgodzą. Jeżeli będziemy musieli rozegrać to inaczej podczas najbliższych miesięcy, to tak zrobimy. Oni to wiedzą i nie ma między nimi napięć. To egzekucja wyścigu” – dodaje Famin.

Według Famina machanie rękami przez Gasliego po zakończeniu wyścigu i obraźliwe gesty Francuza były niczym innym jak frustracją, którą odczuwa wielu innych kierowców.

„Oni są fighterami, a tuż po wyścigu są rozczarowani. To normalne. Możemy rozmawiać o tym co zrobił godzinami, ale jestem pewien, że to wyjątkowa sytuacja” – zaznacza szef Alpine.

Źródło: f1i.com

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Australii

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 6 grudnia
godz. 10:30 – 1. Trening
godz. 14:00 – 2. Trening

Sobota, 7 grudnia
godz. 11:30 – 3. trening
godz. 15:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 8 grudnia
godz. 14:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

8h Kataru

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi