KONTAKT     Zwrot 100 zł za OC!      Wyścigi OBSTAWIAJ NA EFORTUNA.PL     Kup F1 TV PRO   Wsparcie    Bilety na GP   Kup Eleven Sports

jpeg-optimizer_logo-powrot-roberta

MENU:

Patroni (dołącz tutaj!):
Mariusz Kupczyński, Maciej Wiśniak, Piotr Bijakowski, Przemyslaw Lowkiewicz, Maciej Dziubiński, Stalowy Jaro, Grzejnik, Mateusz Pabiańczyk, Pawel Licznerski, Jędrzej Otręba, Piotr czyli Czopas Dziewulski, Robert Piórkowski, Sławek Kret, Rafal Lesny, Szczepan Jędrusik, Maciej Stankiewicz, Grzegorz Pliś, Marcin Rentflejsz, szymon034, Tomasz Ignaczak, Izabela Ch, Marcin Parzych, Maks Szmytkowski, Michał Delmanowicz, Kasia Kopiczko, Grzegorz Wojtaszewski, Wojciech Zalewski, Alex Elise, Paweł Kozłowski, Michał Pędzikiewicz.
Wsparli w ostatnich 7 dniach: Wesprzyj tutaj!
I fit I sit, Dastan, Piotr, Kamil Orczyk, Robert

Harmonogram

alphatauri f1 2024 skład

AlphaTauri potwierdza skład na 2024 rok

 

Nie ma zaskoczenia jeżeli chodzi o skład AlphaTauri na sezon 2024. W ekipie nie znalazło się miejsce dla Liama Lawsona w roli kierowcy wyścigowego.

O tym, że ekipa z Faenzy utrzyma obecny podstawowy skład kierowców na przyszły rok mówiło się od jakiegoś czasu. Decyzji nie zmieniły nawet fenomenalne występy Liama Lawsona, zastępującego doświadczonego Ricciardo.

CEO AlphaTauri, Peter Bayer chciał mieć w składzie doświadczonego kierowcę ponieważ bardzo cenił sobie uwagi techniczne, jakie miał Daniel Ricciardo po tym, jak zastąpił Nycka de Vriesa. Drugi zawodnik miał pochodzić z Akademii Kierowców Red Bulla.

Większe szanse miał wspierany przez Hondę Yuki Tsunoda, który w tym roku nie zachwycał, ale wyraźnie ustabilizował formę. I to właśnie on dostał swój czwarty sezon w Formule 1.

 

Lawson został kierowcą rezerwowym, a jak mówi Christian Horner, kiedyś zostanie kierowcą F1, ale być może będzie musiał na to poczekać.

“Jestem bardzo szczęśliwy, że mogę ogłosić iż zostaję ze Scuderią AlphaTauri na sezon 2024 Formuły 1. Nie mogę doczekać się kontynuacji walki w F1 oraz współpracy z zespołem i Danielem. Oczywiście będę naciskał najbardziej jak to możliwe przez resztę sezonu i później i rozwijał się jako kierowca. Jestem wdzięczny Red Bullowi i Hondzie za dalsze wsparcie i wiarę we mnie. Jestem bardzo szczęśliwy i wdzięczny, że będziemy kontynuować naszą współpracę” – mówi Yuki Tsunoda.

 

Daniel Ricciardo nadal czeka na swój powrót do stawki po kontuzji odniesionej na Zandvoort. Najnowsze wieści mówią, że realnym terminem wydaje się GP USA.

“Jestem zachwycony możliwością jazdy z Yukim w przyszłym roku i kontynuacją przygody ze Scuderia AlphaTauri. Po postępie, jaki już poczyniliśmy, mamy już plany na przyszłość i to ekscytujące dla mnie i dla zespołu. Budujemy coś i to jest wspaniałe uczucie. Nadal jest sporo pracy przed nami, ale zmierzamy w dobrym kierunku” – dodaje Daniel Ricciardo.

“W przyszłym roku regulacje techniczne pozostają bez zmian więc logicznym było zachować kontynuację naszego składu kierowców. Jestem bardzo zadowolony rozwojem, jaki pokazał Yuki w ciągu ostatnich 2 lat, a ogromne doświadczenie wyścigowe Daniela sprawi, że będziemy mieli jeden z najlepszych składów w 2024 roku. Jeżeli chodzi o Liama, to zaimponował on wszystkim w tym roku i z pewnością pomoże on zespołowi w rozwoju jako trzeci kierowca. Jestem pewien, że czeka go przyszłość w Formule 1” – zaznacza szef AlphaTauri, Franz Tost.

 

Podziel się wpisem:

Najnowsze wpisy na blogu:

baner-RK2020

Najnowsze wpisy

Archiwum

Tego dnia w F1 - 8 czerwca

Podczas testów Porsche ginie Ludovico Scarfiotti (10 startów, 1 zwycięstwo, 1 najszybsze okrążenie, 1 podium).

Niki Lauda odnosi swoje 5. zwycięstwo w F1, wygrywając GP Szwecji. Jedyny raz z pole position startował Vittorio Brambilla.

Robert Kubica wygrywa Grand Prix Kanady, odnosząc swoje pierwsze zwycięstwo w F1. Jest to też pierwszy dublet zespołu BMW Sauber. Po raz 62. i ostatni na podium stanął David Coulthard. Więcej o tym można przeczytać tutaj i tutaj.

Ukazuje się niezwykle szczery i emocjonalny wywiad Roberta Kubicy z BBC. „Problemem w F1 jest miejsce. Może kiedyś, jak FIA powie, że samochód musi być 10-15 cm szerszy, będą mógł prowadzić, ale to nie jest tak, że rajdy są wyjściem awaryjnym. To, co jest dla mnie ważne, to to, że widzę postęp. W życiu codziennym zmagam się z ograniczeniami, ale jeżdżąc widzę postęp – czy to w samochodzie rajdowym czy symulatorze. Pytanie brzmi, jak dużą sprawność uda mi się odzyskać i ile mi to zajmie, ale jeżeli mam być szczery, to nie ma to dla mnie znaczenia czy zajmie miesiąc czy 10 lat, może kiedyś znów będę miał szansę jeździć w F1” – mówi Polak.

Dobry Rajd Sardynii w wykonaniu Roberta Kubicy i Macieja Szczepaniaka. Na dwóch OS-ach byli w stanie przebić się do pierwszej trójki, a całość kończą na 8. pozycji.

Daniel Ricciardo odnosi swoje pierwsze zwycięstwo w F1, triumfując w GP Kanady. Po raz 15. i ostatni najszybsze okrążenie wyścigu wykręca Felipe Massa. Po raz 200. w F1 startuje Kimi Raikkonen.

„Syn mówi, że samochód Williamsa prowadzi się bardzo ciężko. Jest tak trudny w prowadzeniu, że trzeba dodatkowego treningu na siłowni, żeby za kierownicą było OK. Pod koniec lata zobaczymy, gdzie będzie. Celem jest otrzymanie posady w F1, ale nie ma pewności. Im lepiej jednak spisze się w F2, tym więcej drzwi może sobie otworzyć. Niektórzy kierowcy są obecnie zagrożeni, łącznie z Robertem Kubicą czy Antonio Giovinazzim” – mówi Michael Latifi o karierze swojego syna.

Najbliższe Grand Prix F1

GP Chin

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Piątek, 21 marca:
godz. 4:30 – Trening
godz. 8:30 – Kwalifikacje do Sprintu

Sobota, 22 marca:
godz. 4:00 – Sprint
godz. 8:00 – Kwalifikacje

Niedziela, 23 marca:
godz. 8:00 – Wyścig

Najbliższy start Kubicy

6h Imoli

Dni
Godzin
Minut
Sekund

Bądź na bieżąco

Popularne tagi