Od 2024 roku bolid AlphaTauri będzie wyświetlał reklamy swoich partnerów na bolidzie za pomocą podobnej technologii jak ta stosowana w McLarenie.
Postęp technologiczny w Formule 1 to nie tylko rozwój aut by były jeszcze szybsze i bezpieczniejsze, ale również nowatorskie podejście do marketingu.
Jednym z jego przejawów jest wprowadzone przez McLarena wyświetlanie logotypów sponsorów na panelach z boku miejsca kierowcy. Co 45 sekund panel wyświetla inny logotyp, co w praktyce wygląda tak:
McLaren has confirmed that it will run digital ads throughout the 2023 F1 season.
Using kindle tech, the panels rotate sponsors every 45 seconds.pic.twitter.com/2XS8MhGPeE
— Front Office Sports (@FOS) March 5, 2023
Teraz na zastosowanie takiej technologii zdecydowało się AlphaTauri. Wczoraj poinformowało ono o udanych testach tego rozwiązania, przeprowadzonych z firmą Seamless Digital.
Jak mówi Fabian Wrabetz – dyrektor marketingu i komunikacji Scuderia AlphaTauri, rozwiązanie ma nie tylko służyć partnerom zespołu i przyciągać nowe firmy, ale również angażować fanów.
“Cieszę się, że zakończyliśmy fazę intensywnych testów w trakcie sezonu 2023. Teraz będziemy starali się maksymalizować potencjał tej technologii, która ma super małą wagę oraz w żaden sposób nie wpływa na aerodynamikę. Nasi inżynierowie byli pod wrażeniem jej działania” – mówi Wrabetz.
“Nasza technologia wprowadza możliwość dostosowania przekazu w zależności od sytuacji i potrzeb komunikacyjnych. W rezultacie jest on elastyczny dla zespołu i sponsorów” – dodaje Mark Turner, szef Seamless Digital.
Rozwiązanie ma być na stałe prezentowane na bolidach AlphaTauri od początku sezonu 2024.